Advies- en kennisorganisatie Ditio gaat werken met social intranet V..
17 September 2015
Ditio, specialist in Project Controls Management, gaat werken met het social intranet van Viadesk. De advies- en kennisorganisatie implementeert het social intranet om op een toegankelijke manier de medewerkers te voorzien van bedrijfsnieuws en andere relevante informatie. Viadesk maakt
kennisdeling laagdrempelig, voor Ditio een argument om te kiezen voor het social intranet.
Ditio is al ruim 15 jaar actief op de arbeidsbemiddelingsmarkt. Via Ditio gaan professionals aan de slag bij opdrachtgevers met (tijdelijke) bezettings- of kennisproblemen. Het bedrijf is gespecialiseerd in turn-key projecten in industriele omgevingen. Begin 2015 ging het op zoek naar een tool
om de interne communicatie te ondersteunen en te verbeteren. Na een consultatie in het eigen netwerk en het draaien van een succesvolle pilot, is gekozen voor het social intranet van Viadesk. Alle medewerkers krijgen toegang tot het nieuwe intranet.
social intranet Viadesk
Het social intranet van Viadesk
Kennis als kapitaal
Franklin Djowirono is Document Control Consultant bij Ditio en vertelt over de redenen om Viadesk te gebruiken: "Wij constateerden dat onze interne communicatie beter georganiseerd kon worden. In onze organisatie draait alles om professionals die aan het werk gaan bij verschillende klanten.
Dit zorgt voor een complex geheel van belanghebbenden en informatiestromen. De interne communicatie is cruciaal om alle projecten in goede banen te leiden en een vinger aan de pols te houden bij opdrachtgevers en projectleiders. We willen dat iedereen in het bedrijf relevante gegevens
makkelijk en snel kan benaderen en online met elkaar kan overleggen. Met hulp van het social intranet is het mogelijk om op een laagdrempelige manier al het bedrijfsnieuws en andere bedrijfsinformatie toegankelijk te maken voor iedereen."
Mujibor de Graaf, directeur van Viadesk: "De samenwerking tussen Viadesk en Ditio laat zien wat een social intranet kan betekenen voor kennisintensieve organisaties. Bij Ditio is kennis het kapitaal waar alles om draait, maar de waarde ervan wordt bepaald door de manier waarop ermee wordt
omgegaan. Ik denk dat Ditio een grote stap kan zetten door zijn medewerkers kennis te laten delen op het social intranet."
Over Viadesk
Viadesk werd in 1999 opgericht en groeide sindsdien uit tot een volwaardig social intranet in de cloud, bereikbaar via PC, mobiel en tablet. Via het platform werken collega's eenvoudig en veilig met elkaar samen door op een centrale plek documenten te delen, te discussieren, te netwerken en
aan projecten te werken. Met vestigingen in Amsterdam en Keulen dient Viadesk zo'n 170.000 gebruikers in zowel de profit- als non-profitsector. Klanten zijn onder andere ABN Amro, Koninklijke Boom uitgevers, Schiphol Group, Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), Deutsche Gesetzliche
Unfallversicherung (DGUV), Ministerie van Veiligheid en Justitie, de Gemeente Amsterdam en VNG. Kijk voor meer informatie op www.viadesk.nl.