Salesforce introduceert SalesforceIQ
16 September 2015
SalesforceIQ is mobiele applicatie die data slimmer inzet voor betere verkoopresultaten
Utrecht, 16 september 2015 - Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en `s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert twee edities van SalesforceIQ: een versie voor het MKB en een oplossing voor integratie met Sales Cloud. Deze nieuwe oplossingen helpen zowel grote als
kleine organisaties om data slim in te zetten. SalesforceIQ is het gevolg van de succesvolle acquisitie van RelateIQ vorig jaar.
Salesforce - SalesforceIQElk jaar verdubbelt het `digitale universum', waardoor organisaties steeds meer data ter beschikking krijgen. Deze data slim inzetten om betere salesresultaten te behalen of waardevolle inzichten te verkrijgen, blijkt een grote uitdaging voor veel bedrijven. Volgens
onderzoek van Gartner zijn succesvolle organisaties in staat om belangrijke inzichten, dus niet alleen ruwe data, aan hun salesmedewerkers te leveren via mobiele applicaties om zo hun werkzaamheden te professionaliseren.[1]
SalesforceIQ for SMB
Veel MKB-organisaties beschikken vaak niet over de juiste kennis, middelen en tijd om grote hoeveelheden data slim in te zetten. SalesforceIQ for SMB brengt alle relevante data samen en zet het om in belangrijke inzichten. De belangrijkste innovaties zijn:
* Meer tijd voor sales: met SalesforceIQ hoeven medewerkers in het MKB niet langer handmatig informatie te loggen. Data vanuit e-mails, agenda's, marketing automation en andere bronnen wordt automatisch geindexeerd en verwerkt. Met deze informatie kan elke gebruiker verschillende rapporten
genereren, die het salesproces aanzienlijk versnellen.
* Slimmer verkopen: met de functie Suggested Tasks worden specifieke vervolgacties aangeboden aan een salesmedewerker. Denk hierbij aan een melding dat een potentiele klant wacht op een e-mail met meer informatie. Met Closest Connection kunnen gebruikers direct zien wie in hun netwerk de
beste informatie kan geven over een bepaald contact of een specifieke organisatie. En met Intelligence Fields brengen verkopers de juiste prioriteiten aan, waardoor ze zich volledig kunnen focussen op de belangrijkste kansen in hun sales pipeline.
* Snel starten: een gratis trial-versie van SalesforceIQ for SMB is binnen een paar minuten gedownload en in gebruik te nemen. Bovendien hoeven geen aparte setupkosten voldaan te worden.
SalesforceIQ for Sales Cloud
SalesforceIQ heeft ook een speciale editie voor grotere organisaties die gebruik maken van Sales Cloud. De belangrijkste voordelen van SalesforceIQ for Sales Cloud zijn:
* Slimmer verkopen in minder tijd: een intelligente feed met Suggested Tasks en Read Receipts houdt salesmedewerkers altijd en overal op de hoogte van hun deals. Daarnaast zorgt Shortcuts met standaardberichten voor nog meer tijdsbesparing. En met Dynamic Scheduling is een afspraak maken
niet langer een kwestie van eindeloos plannen.
* Naadloze integratie met de Salesforce1 Mobile App: de SalesforceIQ for Sales Cloud integreert gemakkelijk en snel met de mobiele applicatie Salesforce1. Hierdoor hebben salesmedewerkers altijd de meest up-to-date informatie op het juiste moment en op elke plek.
[1] Gartner Agenda Overview for CRM and Customer Experience, 2015, Kimberly Collins, Ed Thompson, Michael Maoz, Robert P. Desisto, Gene Alvarez, Jan 2, 2015).
##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.