Cemex Trescon B.V. winnaar 2015 in hygiëneproductenbranche


Nationale Business Succes Award 2015: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20150916 -- Cemex Trescon B.V. is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot branchewinnaar 2015 in de hygiëneproductenbranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming met een zeer sterke positionering en een sterke reputatie. ‘Cemex Trescon wordt algemeen als leidend in de branche gezien en weet haar grote kennis van hygiëneproducten uitstekend te combineren met een klant- en servicegerichte aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Cemex Trescon B.V. is een internationale totaalleverancier van hygiëneproducten, persoonlijke beschermingsmiddelen en medische en facilitaire disposables. Dagelijks worden haar producten – zoals handschoenen, mondkapjes, schorten, schoenen, medische en facilitaire disposables – gebruikt in vrijwel elke sector waar hygiëne een rol speelt. Naast de producten die onder het eigen label CMT op de markt worden gebracht, worden ook diverse andere merken gevoerd, zoals Sanita (klompen en schoenen), Vikan (professionele schoonmaakgereedschappen) en Tork (o.a. poetsrollen en handdoekpapier). Het bedrijf profileert zich als een betrouwbare, vakkundige partner voor haar klanten, die met hen meedenkt en probeert de beste oplossingen op hygiënegebied te combineren met een zo goed mogelijke service. Cemex Trescon B.V. vindt haar oorsprong al meer dan 100 jaar geleden in Rotterdam. Het bedrijf is thans gevestigd in Bleiswijk en het telt circa 60 medewerkers.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Cemex Trescon B.V. een stabiele, vooruitstrevende onderneming die continu bezig is haar producten en diensten verder te verbeteren en zodoende optimaal in te spelen op de wensen van de klant.

 Sterke binding met medewerkers

De jury prijst met name haar brede assortiment, haar streven om excellente (full) service te bieden en haar innovatieve instelling, die haar in staat stelt regelmatig met vernieuwende producten te komen. Ook logistiek gezien loopt Cemex Trescon voorop met een 8.000 m2groot magazijn waar vandaan duizenden producten snel en betrouwbaar hun weg naar de klant vinden. ‘Succes wordt geborgd door een sterke binding met de medewerkers. Het scheppen van loyaliteit en continuïteit, en het bieden van ontwikkelingsmogelijkheden en uitdaging staat daarbij voorop. Dat alles leidt tot een balans tussen tevreden klanten en tevreden medewerkers. Uit deze en andere kenmerken blijkt dat Cemex Trescon vooroploopt in de branche. Een terechte branchewinnaar dus’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

Ook kwaliteit staat bij Cemex Trescon hoog in het vaandel. De onderneming beschikt al sinds 2007 over het BRC S&D-certificaat, wat aangeeft dat haar producten en processen voldoen aan strenge eisen op het gebied van voedselveiligheid en hygiëne. Door het consequent toepassen van haar kernwaarden ‘’handelsgeest”, “klantgerichtheid”, “kwaliteit” en “groei en ontwikkeling” weet Cemex Trescon in een markt die continu in beweging is uitstekend te anticiperen op de laatste trends en is zij haar concurrenten vaak een slag voor’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: https://www.cemextrescon.nl/

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

 De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award. 

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2015), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in februari en wekelijks tot einde 2015 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.