Identiteit doet ertoe voor leiderschap: Egon Zehnder's THE FOCUS onderzoekt hoe grote leiders transformatie voor zichzelf en voor hun organisatie beheersen
LONDEN-(BUSINESS WIRE)- Egon Zehnder, een wereldwijde leider in adviesdiensten voor executive search en leiderschap, heeft vandaag de 26 ^e editie van haar leiderschapstijdschriftTHE FOCUS gepubliceerd. De jaarlijkse uitgave onderzoekt leiderschap door de lens van identiteit, als gevolg van het groeiende besef dat - veel meer dan vaardigheden en prestaties uit het verleden - karakter en persoonlijkheid de sleutel zijn tot goed leiderschap.
"Identiteit is niet iets dat vaststaat. Het is voor altijd iets vloeibaars, doordrenkt met de mogelijkheid tot aanpassing en het bereiken van persoonlijke groei; iets dat gelijke tred houdt met veranderende omgevingen en inherente uitdagingen," aldus Damien O'Brien, Egon Zehnder's voorzitter en uitgever van THE FOCUS. "Het wordt steeds duidelijker dat wat echt belangrijk is voor leiderschap de menselijke factor is," voegt hij daaraan toe. "Het vermogen om anderen te boeien, te inspireren en te overtuigen staat centraal bij het bewerkstelligen van positieve verandering."
De uitgave bevat artikelen en diepte-interviews met senior leiders uit diverse industrieen en met uiteenlopende achtergronden. De eerste artikelen en video's die online verschijnen omvatten gesprekken met drie CEO's: Marissa Mayer van Yahoo!, Jo/rgen Vig Knudstorp van de LEGO Group en Sonia Cheng van Rosewood Hotel Group. Er is verder aandacht voor een dialoog tussen Jillian Ellis, de hoofdcoach van het Amerikaanse nationale vrouwenvoetbalteam dat de Wereldbeker heeft gewonnen, en de CEO van The New York Times Company, Mark Thompson, over de kick van competitie.
De zakelijke leiders van vandaag de dag hebben te maken met toegenomen complexiteit en aanhoudende onvoorspelbaarheid; de manier waarop ze leiden en reageren op verandering bepaalt hun succes. "Grote leiders omarmen niet alleen deze reis van zelfontdekking en persoonlijke groei, ze accepteren ook de uitdaging van de vormgeving en de omvorming van de identiteit van de organisaties die ze leiden - om blijvende impact te bereiken in een disruptieve wereld," voegt O'Brien toe.
Naast de gedrukte editie van het tijdschrift zijn er begeleidende video's exclusief beschikbaar op Egon Zehnder's YouTube-kanaal via de In Dialogue With-serie. THE FOCUS is beschikbaar op de Egon Zehnder Publications app in de App Store en Google Play store.
Over Egon Zehnder
Egon Zehnder werd opgericht in 1964 en is een wereldwijde leider op het gebied van adviesdiensten voor executive search en talenten met meer dan 400 consultants in 69 kantoren verspreid over 41 landen. Het bedrijf biedt senior-level adviesdiensten voor executive search, board search, opvolging van CEO's, familiebedrijven, alsook voor de beoordeling en ontwikkeling van leiderschap voor `s werelds meest gerespecteerde organisaties. De klanten van Egon Zehnder varieren van grote bedrijven tot opkomende groeibedrijven, door familie en private-equity gecontroleerde entiteiten, overheids- en regelgevende instanties, en grote educatieve en culturele organisaties. Ga voor meer informatie naar www.egonzehnder.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20150914006341/nl/
Contacts
Neem voor mediavragen contact op met:
Sandra Galvin
Head US Marketing & Communications
T: +1 212 519 6103
E: sandra.galvin@egonzehnder.com
of
Hilary Crnkovich
Head Global Marketing & Communications
T: +1 312 260 8978
E: hilary@egonzehnder.com