Nissan verstevigt greep op Crossover-segment - het succes duurt voort
Nissan verstevigt greep op Crossover-segment - het succes duurt voort
Belangrijkste media-items
Gerelateerde afbeeldingen (5)
[ ]
sep 15, 2015 | ID:137274
*
* Downloaden
* Word-document (.doc) (10,7 KB)
* PDF (.pdf) (56,6 KB)
* HTML (.html) (10,7 KB)
* Tekst (.txt) (4,8 KB)
Ontwikkeling van volgende generatie al volop in gang
Nissan verstevigt greep op Crossover-segment - het succes duurt voort
Amsterdam, 15 september 2015 - Nissan versterkt zijn leidende positie in het Crossover-segment. Er wordt volop gewerkt aan het ontwikkelen van een volgende generatie, terwijl Nissan met de huidige modellen heel wat successen viert.
Elf jaar geleden luidde Nissan met de conceptauto QASHQAI een nieuw tijdperk in voor het design van gezinsauto's - dat van de Crossovers. Sindsdien ontvingen de Crossovers van Nissan talloze onderscheidingen en zijn ze mateloos populair. De Crossovers - van de JUKE, de bestverkochte compacte
Crossover, tot de avontuurlijke zevenzitter X-TRAIL - bereiden de weg voor toekomstige modellen van Nissan.
Nieuwe QASHQAI: meer dan een half miljoen
Wereldwijd is de vraag naar de QASHQAI nog steeds groot en het model ontvangt ook steeds weer onderscheidingen. Mede daardoor vestigt Nissan productie- en verkooprecords met de QASHQAI. Ondanks dat die pas 21 maanden geleden verscheen, rolde onlangs al de 500.000e QASHQAI van de tweede
generatie uit de fabriek in Sunderland, in Groot-Brittannie.
Elke 62 seconden produceert de fabriek een nieuwe QASHQAI. Dat zijn er 58 per uur. De QASHQAI kent zijn gelijke niet op het gebied van kwaliteit, styling en techniek en daarom is het de bestverkochte Crossover in Europa.
JUKE: vijf jaar aan de top
Niet alleen de QASHQAI passeerde een mijlpaal in 2015. De Nissan JUKE is - vijf jaar nadat de productie begon - nog steeds de favoriete Crossover in Europa. Nissan heeft de JUKE in 2014 ingrijpend vernieuwd. Met verbeteringen aan het ontwerp en de techniek is het het op een na bestverkochte
model van Nissan, na de QASHQAI. De JUKE blijft kopers aantrekken, met zijn gedurfde looks, hoogwaardige techniek en de ongelooflijke waarde die hij biedt voor het geld.
De JUKE krijgt een steeds sportiever accent door de versie Nismo RS en het indrukwekkende concept JUKE-R. Net als zijn opvolger, de JUKE-R 2.0, heeft die de 3,8-liter V6 turbomotor uit de Nissan GT-R. Met de onlangs aangekondigde volgende generatie JUKE - die ook in de Nissan-fabriek in
Sunderland geproduceerd wordt - bewijst Nissan opnieuw zijn focus op innovatieve techniek, productiekwaliteit en expertise op Crossover-gebied.
X-TRAIL: steeds beter, steeds zuiniger
Nissan introduceerde de nieuwste generatie van de X-TRAIL iets meer dan een jaar geleden. De avontuurlijke Crossover viert zijn eerste verjaardag met een groter gamma dan ooit tevoren.
Met de onlangs geintroduceerde nieuwe 1,6-liter DIG-T 163-benzinemotor biedt de nieuwe X-TRAIL nu nog meer keuze. In combinatie met voorwielaandrijving helpt de nieuwe 1,6-liter DIG-T-motor - voorzien van veel door Nissan ontwikkelde brandstofbesparende techniek - de gebruikskosten te drukken.
De CO2-uitstoot komt uit op slechts 145 g/km en het brandstofverbruik op gemiddeld 7,9 l/100 km.
Crossover-technologie: pionier Nissan neemt nog steeds het voortouw
Nissans baanbrekende kijk op kwaliteit en technologie heeft ertoe geleid dat nieuwe, moderne (assistentie)systemen voor miljoenen automobilisten bereikbaar zijn geworden. Hoewel de concurrentie soortgelijke technologie op de markt heeft gebracht, heeft niemand Nissan geevenaard op het gebied
van naadloze integratie, eenvoud en betaalbaarheid.
Een van de vele voorzieningen die nog steeds bewondering oogsten in de autowereld en van klanten, is Nissans Around View Monitor (AVM) met Moving Object Detection (MOD). Het systeem is ontwikkeld om de bestuurder te helpen met parkeren. De AVM geeft de bestuurder een virtueel bovenaanzicht van
de auto en de directe omgeving tijdens het manoeuvreren. MOD zorgt voor extra bescherming door de bestuurder te attenderen op bewegende objecten rond de auto. Dit systeem verbetert de veiligheid bij het verlaten van een parkeerplaats. Beide geavanceerde systemen zijn leverbaar in de Crossovers
van Nissan. Ze zijn de norm voor gebruiksgemak en gebruikswaarde.
De toekomst: de volgende generatie Crossovers
Gedurfde ideeen en innovatie vormen de basis van de ontwikkeling van Crossovers. Daarom verlegt Nissan opnieuw de grenzen met de Nissan Gripz Concept - een auto die laat zien dat Nissan graag de grenzen verlegt. Met zijn radicale en avontuurlijke looks kiest Nissan met de Gripz Concept opnieuw
voor een spannende designrichting.
De Nissan Gripz Concept introduceert niet alleen de nieuwe ontwerptaal 'emotionele geometrie'. De conceptauto toont ook de mogelijkheden voor de vormgeving en de techniek van een toekomstige compacte Crossover. De Nissan Gripz Concept verenigt met de seriehybride aandrijflijn en het opvallend
ingerichte 2+2-interieur de gebruiksmogelijkheden en de praktische bruikbaarheid van een traditionele compacte Crossover met de emotie en de prestaties van een sportauto.
Sitemap