De blik van Blauww


De blik van Blauww /

10 september werd 'ie gepresenteerd bij de installatie van acteur/fotograaf Thom Hoffman als cultureel TU-professor: Blauww, Delfts nieuwste kwartaalmagazine. `Onafhankelijk, eigenzinnig en met een positieve vibe - typisch Delfts. Anders.'

BLAUWW

Thom Hoffman over zijn cultureel professoraat aan de TU Delft. Carina Hilders, directeur Medische Zaken van het Reinier de Graaf ziekenhuis over de toekomstbestendigheid van dit gloednieuwe ziekenhuis. Dit zijn slecht enkele onderwerpen in de 52 pagina's tellende eerste editie van Blauww. "Ik
liep al jaren rond met het idee om een stadsmagazine uit te brengen", zegt initiatiefnemer, bladenmaker en grafisch vormgever Aad Derwort. "En toen ik een half jaar geleden de Delftse initiator Tijn Noordenbos ontmoette, bleek dat we daarover heel ernstig op dezelfde golflengte zaten. Toen
ging het snel."

Nieuwe blik

Zit Delft wel te wachten op weer een nieuw stadspromotiemagazine? "Dat hangt ervan af: hoe wordt de stad gepromoot? Wij willen dat anders doen, met bijzondere verhalen over Delft. Er gebeurt veel in Delft, er zijn veel initiatieven in Delft. Daar zijn veel bijzondere verhalen over te
vertellen. Natuurlijk, wij zijn Delftenaren, enthousiast over onze mooie stad - en daarom ook wel extra kritisch op wat er allemaal gebeurt. We gaan niet voor het halve verhaal, maar voor het hele verhaal. En als dat een pagina extra nodig heeft, dan krijgt het een pagina extra. Ik denk dat
Delftenaren, en ook niet-Delftenaren, zeker blij zijn met het gratis kwartaalmagazine Blauww, dat met onafhankelijke, als het moet diepgravende en altijd positief-kritische verhalen komt - over cultuur, kennis, business en lifestyle in Delft. Ons doel is om typisch Delftse kwesties met een
nieuwe blik te bekijken."

Gescheiden

Blauww verschijnt in een oplage van 5.000 en wordt verspreid via winkels, restaurants, musea, theaters en bij evenementen - zoals bij het TU-event rondom de installatie van Hoffman morgen en bij Delft Serveert. Wie het niet wil ophalen, kan ook abonnee worden. En wie dit initiatief wil
ondersteunen, kan ook een zogeheten ambassaDelftenaar worden. Derwort: "En Delftse ondernemers kunnen hun bedrijf via Blauww onder de aandacht brengen, in een magazine met onafhankelijke berichtgeving. Advertenties en redactionele inhoud zijn bij ons twee gescheiden werelden. Zo kunnen we de
lezer interessante verhalen blijven bieden."





Kijk voor meer informatie op Blauww.nl. Of bekijk het introductiefilmpje.

IFrame
 </p>
<p> </p>
<p> </p>