Gegevens basisregistratie personen
De gemeente Cromstrijen beheert de gegevens in de BRP (basisregistratie personen) van de inwoners van de gemeente. Het gaat hierbij om persoonsgegevens zoals gegevens betreffende het adres, de burgerlijke staat, de nationaliteit, ouders en kinderen. Deze gegevens gaan ook naar diverse
overheidsinstellingen en enkele maatschappelijke instellingen, wanneer dit voor hun wettelijke taken noodzakelijk is. In enkele gevallen krijgen zogenaamde verplichte derden (zoals bijvoorbeeld een advocaat voor een gerechtelijke procedure of de Stichting Interkerkelijke ledenadministratie)
ook gegevens. Eventueel kunt u de gemeente schriftelijk verzoeken om aan deze instellingen geen gegevens over u te verstrekken. Dit verzoek kunt u richten aan het taakveld Servicecentrum, Postbus 7400, 3280 AE Numansdorp.
Wilt u weten aan wie in het afgelopen jaar gegevens over u zijn verstrekt? Dan kunt u kosteloos bij het taakveld Servicecentrum, Postbus 7400, 3280 AE Numansdorp, een overzicht opvragen.
Het is van groot belang dat uw gegevens in de basisregistratie juist en actueel zijn. Twijfelt u daaraan, dan kunt u uw BRP-gegevens met een DigiD code raadplegen via uw pagina op de website van de overheid of u kunt contact opnemen met het Servicecentrum van de gemeente, telefoonnummer (0186)
656100.