Kentico scoort op uitrolgemak in laatste Gleanster-rapport


10 September 2015

Kentico `easiest to deploy' in jaarlijkse Web Content Management benchmark van leidend analistenbureau Gleanster

Gleanster, een leidend marktonderzoeksbureau, heeft nieuw onderzoek gepubliceerd waarin ze de functionaliteiten en het gebruikersgemak van zo'n veertig toonaangevende Web Content Management (WCM)-oplossingen vergelijken. Kentico, leverancier van een totaaloplossing voor CMS, e-commerce en
online marketing, kreeg daarbij de hoogste score van gebruikers voor het gemak waarmee de totaaloplossing geinstalleerd en geimplementeerd kan worden.

De onderzoeken van Gleanster staan hoog aangeschreven in de markt en Bart Omlo, directeur van Kentico Benelux, is dan ook erg blij met het gunstige resultaat. "Deze recente studie van Gleanster vind ik vooral positief, omdat we deze beoordeling van eindgebruikers zelf hebben gekregen. Mensen
die gewoon dagelijks met onze software werken, waarderen het gebruikersgemak van onze software. Dat is een enorme stimulans voor mij als eindverantwoordelijke voor Kentico in de Benelux, maar uiteraard ook voor ons ontwikkelteam. Het is een bevestiging van het succes van onze jarenlange focus
op gebruikersgemak in onze totaaloplossing," aldus Omlo.

Het bedrijf werd in het rapport ook geprezen om het feit dat er een ongelimiteerd aantal gebruikers vallen onder alle licenties. Het past volgens de Gleanster-analisten bij Kentico's ambitie om marketing- en IT-professionals geen beperkingen te geven bij het uitrollen van de Kentico-software.

Het Gleansight Benchmark Rapport voor WCM kun je hier downloaden.
***

Over Kentico
Kentico is softwareontwikkelaar en leverancier van een totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing. De value for money propositie van Kentico zorgt ervoor dat elke type organisatie, van groot tot klein, verbluffende websites kan maken en de efficientie en effectiviteit van hun
marketingactiviteiten kan vergroten. Bedrijven kunnen met Kentico in contact treden met klanten, inzicht krijgen in klantwensen, customer journeys inrichten, content beheren, online verkoop realiseren en de samenwerking in de eigen organisatie optimaliseren. Wereldwijd draaien momenteel meer
dan 25.000 websites in 100 landen op Kentico. Nederlandse Klanten zijn onder andere de Provincie Flevoland, SOS Kinderdorpen, Zeeman, BOVAG, Trans Link Systems, UMC Utrecht en NCOI.