Salesforce introduceert Salesforce App Cloud


10 September 2015

App Cloud integreert alle bekende platformservices van Salesforce en biedt extra services voor applicatieontwikkeling

Utrecht, 10 september 2015 - Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en `s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert Salesforce App Cloud. App Cloud integreert alle bekende platformservices van Salesforce, waaronder Force, Heroku Enterprise en Lightning. Daarnaast
biedt App Cloud de nieuwe service Trailhead, een interactieve leeromgeving voor alle Salesforce-appmakers, en AppExchange, de grootste online marktplaats voor business applicaties.

In de snel groeiende `app-economie' hebben CIO's te maken met een enorme vraag vaSalesforce - App Cloudnuit hun bedrijf om in sneltreinvaart apps te ontwikkelen waarmee ze in contact komen en blijven met klanten, medewerkers en zelfs producten. Een grote uitdaging voor CIO's in deze nieuwe
app-economie is het werken met verschillende ontwikkelplatformen. Door het gebruik van verschillende platformen zijn applicaties niet bruikbaar in meerdere technische architecturen of andere use cases. Daarnaast hebben bedrijven groeiende eisen aan hun applicatie-portefeuille als het gaat om
compliance en governance.

Nieuwe mogelijkheden
Sinds de lancering van het Force-platform in 2008 is Salesforce uitgegroeid tot marktleider in de Platform as a Service (PaaS)-markt. Met App Cloud wordt deze positie verder uitgebouwd.
CIO's kunnen nu mobiele, web- en wearable apps bouwen, op- en afschalen en implementeren vanuit een omgeving, met nieuwe platformservices zoals:

* Heroku Enterprise: met Heroku Enterprise kunnen ontwikkelaars apps bouwen, gebruikmakend van de netwerk-, data- en identity services die gedeeld worden via de App Cloud. Met Private Spaces draaien bedrijven apps in een dedicated prive-omgeving van Heroku, met directe toegang tot de
betrouwbare Salesforce-infrastructuur en on-premise data uit legacy systemen bij klanten. Het onderdeel Regions geeft bedrijven de mogelijkheid hun apps beschikbaar te maken in acht regio's wereldwijd, waaronder Duitsland, Ierland, Singapore, Sydney en Tokio, en Noord-Amerika. Heroku
Enterprise is direct verbonden met Force via bi-directional data sync, single sign-on en role-based access controls.
* Salesforce Lightning: Salesforce Lightning is een metadata-gedreven platformservice waarmee iedereen, dus niet alleen ontwikkelaars, op een gemakkelijke manier applicaties kan ontwikkelen. Elke gebruiker creeert een optimale user experience door componenten, zoals kaarten, kalenders,
knoppen en formulieren, via drag and drop te plaatsen. Met Salesforce Lightning Design System heeft elke gebruiker bovendien een gemakkelijke how-to guide en code voor het bouwen van prachtige apps bij de hand.
* Trailhead: Trailhead is een nieuwe interactieve leeromgeving voor iedereen die gebruik maakt van de App Cloud, van ontwikkelaars tot eindgebruikers, marketeers en data-analisten. Met behulp van gamification gidst Trailhead appmakers langs alle onderdelen binnen de App Cloud. Met Trailhead
kunnen appmakers hun kennis testen en tegelijkertijd punten en badges verdienen, om hiermee hun prestaties te vieren. De informatie in Trailhead is opgedeeld in zogeheten trails, en geeft gebruikers gratis alle kennis die ze nodig hebben. Inmiddels hebben sinds de beta-release 35.000
appmakers de Trailhead-training gevolgd en daarbij meer dan 120.000 badges verdiend.

App Cloud is het meest uitgebreide platform voor CIO's. App Cloud heeft een ecosysteem van 2,3 miljoen ontwikkelaars, die gezamenlijk al meer dan 5,5 miljoen apps hebben gebouwd. De AppExchange is 's werelds grootste marktplaats voor bedrijfsapplicaties, met meer dan 2.750 ISV-apps en 40
Lightning Components. Deze apps draaien allemaal op de betrouwbare enterprise infrastructuur van Salesforce, waarop elke werkdag naar schatting 3,7 miljard transacties plaatsvinden.

##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.