Inwoners zeer tevreden over gemeentelijke dienstverlening | Gemeente..


Publicatiedatum:
4 september 2015
Het tweejaarlijks onderzoek 'Waar staat je gemeente' belicht de mate van tevredenheid van de burger als klant, kiezer, onderdaan, partner, wijkbewoner en belastingbetaler. Op alle onderdelen scoort de gemeente Vught beter dan vorige jaren. Het beste resultaat betreft het onderdeel 'de burger
als klant'. Daar is de 7,8 van 2011 gestegen tot de huidige 7,9.

Uit het onderzoek 'Waar staat je gemeente' blijkt dat Vught in haar relatie tot de burger bovengemiddeld scoort. Bovendien blijkt dat de gemeente haar dienstverlening de afgelopen jaren op alle gebieden heeft verbeterd.

Het tweejaarlijks onderzoek belicht de mate van tevredenheid van de burger als klant, kiezer, onderdaan, partner, wijkbewoner en belastingbetaler. Op alle onderdelen is een stijgende lijn te zien ten opzichte van de afgelopen jaren. Het beste resultaat is er voor het onderdeel 'de burger als
klant', waarop de gemeente een 7,9 scoort.

Ook ten opzichte van gemeenten van eenzelfde omvang doet Vught het goed. Op alle onderdelen van het onderzoek scoort Vught bovengemiddeld, zo blijkt uit de tabel.

Gemeente kiezer klant onderdaan partner wijkbewoner belastingbetaler
Vught 6,6 7,9 6,6 6,2 7,3 6,5
gemiddelde gemeenten 25.000-50.000 5,8 7,7 6,3 5,7 7,0 5,8



De uitkomsten van het onderzoek bieden aanknopingspunten om de dienstverlening verder te ontwikkelen en prestaties te vergelijken met andere gemeenten. Het college van burgemeester en wethouders is dan ook tevreden met de resultaten. Toch blijft goede dienstverlening onverminderd een
aandachtspunt. Zo gaat de gemeente volgend jaar onderzoeken welke behoeften er bij inwoners van Vught zijn op het gebied van de gemeentelijke dienstverlening. Dit om de dienstverlening nog beter aan te laten sluiten bij de behoefte van de burger