KNVB en Coca-Cola bundelen krachten


KNVB en Coca-Cola bundelen krachten om meer jongeren te laten sporten

31 augustus 2015 / Bron: Coca-Cola Company Nederland

KNVB en The Coca-Cola Company Nederland hebben hun partnership tot 2018 verlengd en de samenwerking uitgebreid. In navolging van de relatie tussen Aquarius - de sportieve drank van Coca-Cola - en de KNVB sinds 2010, slaan de voetbalbond en Coca-Cola de komende drie jaar de handen opnieuw
ineen. Centraal in deze samenwerking staat het streven om meer jongeren te laten voetballen en de voetbalbeleving in Nederland van een positieve impuls te voorzien. Ook hebben beide partijen de ambitie om jongeren, naast meer beweging, beter te informeren over en kennis te laten maken met een
gebalanceerde leefstijl.

Een impuls voor het zaalvoetbal
Om deze ambities te verwezenlijken, hebben Coca-Cola en de voetbalbond elkaar gevonden in het stimuleren van jongeren om deel te nemen aan zaalvoetbal. De KNVB en Coca-Cola gaan zich samen inzetten om het aantal scholen en teams die via schoolsportcompetities zaalvoetballen te verdubbelen. Een
belangrijke pijler van deze gezamenlijke ambitie is samenwerking met Olympic Moves, een van de grootste schoolsportcompetities van Nederland waarvan Coca-Cola een van de partners is. Bij Olympic Moves doen nu 100 scholen en 250 teams mee aan het zaalvoetbal en gedurende het partnership wil men
toewerken naar deelname van 200 scholen en 500 teams. Met behulp van het Olympic Moves-programma, kunnen jongeren tussen de 12 en 19 jaar binnen de schoolomgeving een van de voetbalvormen van de voetbalbond leren kennen.

Het plezier van samen sporten
"Coca-Cola en de KNVB gaan er in de komende jaren alles aan doen om jongeren enthousiast te maken voor sport en hen aan te moedigen om ook in beweging te komen. Met als inzet zo veel mogelijk jongeren te laten voetballen en kennis te laten maken met een gebalanceerde leefstijl. Zo willen we
hen het plezier van samen sporten laten ervaren", vertelt Therese Noorlander, directeur Public Affairs en Communicatie van Coca-Cola Nederland.

Beide partijen gaan samenwerken om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten. Onder meer bij wedstrijden van het Nederlands elftal worden in en rondom het stadion initiatieven ontplooid, zodat iedereen nog meer van het voetbal kan genieten. Maar ook in de voetbalkantines wordt de positieve
beleving van het amateurvoetbal gestimuleerd. Aanvullend streven beide partijen ernaar om met verschillende activiteiten jongeren meer bewust te maken van een gebalanceerde sport- en leefstijl.

"Coca-Cola is een sterk internationaal merk en al jaren partner van het Nederlands elftal en de overige teams van de KNVB. Coca-Cola gaat de Nederlandse voetbalsport ondersteunen, waarbij ze naast het partnership met de Oranjeteams, zich gaat inzetten om jongeren te enthousiasmeren voor het
voetbal. Zowel op het veld en in de zaal als in de stadions en voetbalkantines. Het streven om naast het stimuleren van beweging aandacht te besteden aan een verantwoorde leefstijl, past binnen een grotere ambitie van de KNVB. Wij kijken er naar uit om verder vorm te geven aan deze vernieuwde
samenwerking met Coca-Cola", zegt Jean-Paul Decossaux, directeur Commerciele Zaken van de KNVB.

Coca-Cola en sportsponsoring
Coca-Cola heeft een lange traditie met het ondersteunen van sportieve programma's in Nederland. Zo werkt zij samen met het Jeugdsportfonds en bouwt hiermee voort op haar inspanningen in de schoolcompetitie Olympic Moves. Met haar partners (NOC*NSF, KVLO en Zilveren Kruis) zet Coca-Cola zich in
om jaarlijks meer dan 150.000 middelbare scholieren te laten sporten. Coca-Cola is sinds 1928 sponsor van de Olympische spelen en vanaf 1978 van de FIFA World Cup(TM).