Salesforce introduceert Salesforce Health Cloud
2 september 2015
Alle patientgegevens, inclusief data uit wearables, overzichtelijk weergegeven voor betere beslissingen in de zorg
Utrecht, 2 september 2015 - Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en `s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert Salesforce Health Cloud. Salesforce Health Cloud is een cloud-gebaseerde oplossing voor patientrelatiemanagement, waarmee zorgverleners een compleet en
overzichtelijk beeld hebben van alle patientgegevens. Bijzonder aan Health Cloud is de integratie met digitale data uit onder andere elektronische patientdossiers, medische apparatuur en wearables. In Nederland zijn onder meer Radboud UMC en Philips nauw betrokken bij de ontwikkeling van
Salesforce Health Cloud.
De verwachtingen en behoeftes van patienten ten aanzien van zorgverleningsorganisaties zijn flink aan verandering onderhevig. Vooral de digital natives - de jongere generatie patienten die zijn opgegroeid met smartphones en social media - verwachten dat zorgverleners innovatieve oplossingen
bieden die hen helpen gezond te worden en te blijven. In het rapport `2015 State of the Connected Patient' werd gevonden dat 71% van de zogeheten millenials geinteresseerd is in een mobiele applicatie om de status van hun fysieke gesteldheid in te kunnen zien. En 63% wil persoonlijke
gezondheidsdata via wearables ter beschikking stellen, zodat artsen hun welzijn kunnen monitoren. `Het tijdperk van de 1-op-1-gezondheidszorg is aangebroken', aldus Joshua Newman, MD, Chief Medical Officer en GM bij Salesforce Healthcare and Life Sciences. `Health Cloud zorgt voor een
transformatie van de gezondheidszorg en helpt onze klanten om sterke, betekenisvolle lange termijnrelaties met elk van hun patienten op te bouwen.'
`Nu zorgverleners meer en meer streven naar effectieve manieren om patiSalesforce - Health Cloudenten actiever te betrekken bij het beheer van hun eigen gezondheid, is er een groeiende behoefte aan oplossingen die dit zelfbeheer verbeteren, de samenwerking tussen patienten en zorgaanbieders
vergemakkelijken en de continuiteit en kwaliteit van de zorg verbeteren,' zegt Jeroen Tas, CEO, Healthcare Informatics Solutions and Services bij Philips. `Wij zijn enthousiast over onze integratie met Salesforce Health Cloud en gaan door met verder ontwikkelen van onze HealthSuite digital
platform, om patienten en zorgverleners in staat te stellen actieve partners in de gezondheidszorg te zijn.'
Hoger niveau
Salesforce Health Cloud, gebouwd op Salesforce Service Cloud, geeft zorgverleners de mogelijkheid om de gezondheidszorg met innovatieve oplossingen naar een hoger niveau te tillen. Drie belangrijke innovaties zijn:
* Een volledig overzicht van patientengegevens: Salesforce Health Cloud's Patient Card geeft zorgprofessionals een compleet overzicht van hun patienten, van hun huidige toestand en medicatie tot ingeplande afspraken en onderzoeksresultaten. De data in de Patient Card wordt vanuit meerdere
bronnen gegenereerd, denk hierbij aan elektronisch patientendossiers, medische apparaten en wearables. Via Health Cloud's Timeline krijgen zorgverleners daarnaast een compleet beeld van de ontwikkeling van een patient. In de Patient Caregiver Map kunnen contactgegevens bewaard worden,
zoals van familieleden of andere specialisten die zijn betrokken bij de zorg.
* Slimmere beslissingen nemen: met Salesforce Health Cloud's Today krijgen zorgverleners een melding als een patient bijvoorbeeld een afspraak heeft gemist of het tijd is om de medicatie aan te vullen. Gebruikers kunnen al hun taken bijhouden vanuit een dashboard en hoeven niet meer te
switchen tussen verschillende systemen. Daarnaast kunnen ze via Salesforce Chatter - een intern sociaal netwerk - elkaar gemakkelijk op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen van een patient. Ook kunnen gebruikers makkelijk bepaalde patientengroepen onderscheiden en bedienen,
bijvoorbeeld door een reminder in te stellen voor regelmatige checks voor mensen met een hoge bloeddruk.
* Overal een betere relatie met de patient: Health Cloud is voorzien van Private Patient Communities, waarin zorgverleners veilig kunnen samenwerken met andere professionals in het zorgnetwerk van de patient. Via Private Patient Communities kunnen patienten ook zelf hun eigen progressie
volgen, antwoorden vinden op veelgestelde vragen en direct in contact komen met hun zorgverleners. Health Cloud werkt ook op mobiele platforms, waardoor zorgprofessionals ook de mogelijkheid krijgen om patienten op hun smartphone te bereiken.
Salesforce Health Cloud is ontwikkeld in samenwerking met verschillende grote spelers in de medische wereld, zoals Centura Health, DJO Global, Radboud UMC, UCSF, Mulesoft, Persistent Systems, Philips, Accenture, Deloitte en PwC.
##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.
Tags: health, salesforce