Resultaat campagne Velux vier keer hoger dan verwacht
02.09.2015
Een donkere zolder omtoveren tot een frisse en vrolijke ruimte? Dat kan met de producten van Velux. Velux daagde Sanoma uit om deze boodschap zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen met als duidelijke KPI: minimaal 2.500 deelnemers aan de actie en verzameling van data voor
leadgeneratie.
Concept
Deelnemers konden een make-over van hun zolder winnen ter waarde van EUR 25.000,-. Door middel van het insturen van foto's van jouw zolder en een inschrijfformulier maakte je kans op de make-over. De winnaar werd via social media en een persbericht bekend gemaakt. De verbouwing van de zolder
kon je volgen in zes videoblogs. De kijkers kregen bovendien in elke video tips, bijvoorbeeld over het ventileren van je huis. Bovendien hield de winnaar een eigen blog bij over de verbouwing en kon je in vtwonen een reportage terug zien van de make-over. Niet-winnaars kregen ook een bericht
met een speciale kortingsactie van Velux en via display zijn de kortingen ook binnen het Sanoma-netwerk bekend gemaakt.
Resultaat
De campagne heeft tot een zeer goed resultaat geleid. Meer dan 9600 mensen hebben aan de wedstrijd meegedaan. Bijna vier keer hoger dan verwacht. De actiepagina kreeg bijna 50.000 bezoekers en maar liefst 8 miljoen views. Dankzij de campagne weten heel veel Nederlanders dat ze met Velux van
elke zolder of andere woonruimte iets moois kunnen maken. En dankzij de inschrijvingen voor de wedstrijd verkreeg Velux de gegevens van een groot aantal potentiele klanten.
De wedstrijd is uitgezet via online branded content, artikelen in het magazine vtwonen, nieuwsbrieven, social media, display en e-mailmarketing. De campagne kreeg volop aandacht op het online platform voor energiebesparing, dat inmiddels onderdeel is van cross media merk vtwonen,
duurzaam.vtwonen.nl.
Sanoma case center
Meer informatie over deze en andere cases vind je in het Sanoma case center.
Bekijk de videocase
IFrame
Print Download PDF Contact Stuur door