Salesforce introduceert Salesforce Financial Services Cloud
26 augustus 2015
Financieel adviseur heeft meer overzicht, beter klantcontact en minder administratieve last
Utrecht, 26 augustus 2015 - Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform en 's werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert Salesforce Financial Services Cloud. Deze nieuwe oplossing geeft financieel adviseurs de mogelijkheid om productiever te werken en zo meer tijd over te
houden voor een intensieve klantrelatie die voldoet aan de communicatie-eisen van de digitale klant. De Salesforce Financial Services Cloud is ontwikkeld op de recent gelanceerde Salesforce Lightning Experience en biedt daarmee een optimale gebruikerservaring.
Naar verwachting zal de komende vijf jaar wereldwijd meer dan $2 triljoen aan vermogen worden overgedragen aan en jongere generatie. Voor financieel adviseurs ligt hier een grote kans, vooral als ze inspelen op de communicatiebehoefte van deze nieuwe generatie: klantcontact via sociale media
en mobiele communicatie. Om hierbij succesvol te zijn moeten deze adviseurs minder tijd kwijt zijn aan administratieve taken en meer energie steken in het opbouwen vSalesforce - Financial Services Cloudan intensievere relaties met hun klanten. `De jonge generatie investeerders wil een andere
relatie met hun financieel adviseur dan hun ouders,' stelt Simon Mulcahy, SVP en GM Financial Services bij Salesforce. `Ze willen iemand die hen begrijpt en communiceert op de manier die zij kiezen. Salesforce Financial Services geeft adviseurs de tools om tijd te besparen op administratieve
rondslomp en meer uren over te hebben voor het opbouwen van een goede relatie met hun klant.'
Verbeteringen
De nieuwe Salesforce Financial Services Cloud zorgt voor de volgende drie verbeteringen in de dagelijkse praktijk van een financieel directeur:
* Betere 1-op-1-klantrelatie: in het Client Profile zien financieel adviseurs alle klantgegevens gemakkelijk op een plek. Vanuit dit Client Profiel hebben ze bovendien direct toegang tot tear sheets, financiele accounts en afgesproken doelstellingen. Daarnaast krijgen adviseurs, op het
moment dat vermogen tussen generaties wordt overgedragen, een compleet beeld alle betrokkenen binnen een familie met het onderdeel Client Profile Relationship. Bovendien kan een financieel adviseur met Salesforce Financial Services Cloud een 1-op-1-relatie aangaan met elk individueel
gezinslid en voor elk van hen individuele doelstellingen opstellen. Denk hierbij aan het budgetbeheer voor het tijdig betalen van collegegeld, het kopen van een nieuw huis of het plannen van een zomervakantie.
* Verhoogde de productiviteit: de homepage van de Salesforce Financial Services Cloud's Advisor Today is speciaal ontworpen om de productiviteit van de adviseur te verhogen, door informatie over een bepaalde client in een eenvoudig overzicht samen te brengen. Met Salesforce Financial
Services Cloud Assist hoeft een adviseur bovendien niet langer tussen verschillende systemen te switchen. De Cloud Assistent combineert informatie uit alle belangrijke systemen en creeert een overzichtelijke to-do-list met proactieve meldingen voor leads en taken.
* Overal een betere relatie met de klant: met Salesforce Financial Services Cloud Communities creeren financieel adviseurs een centrale plek waar ze met klanten en andere betrokken - zoals overige familieleden - kunnen samenwerken. Bovendien kan binnen zo een community ook een volledig
adviesteam, inclusief medewerkers van derde partijen, worden geformeerd om een klant van een compleet advies te kunnen geven. En omdat financieel adviseurs altijd en overal de meest recente informatie kunnen benaderen, kunnen zij hun klant direct adviseren. Zelfs als hij in de taxi zit of
in de rij staat voor een kop koffie.
##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.