Nu al een half miljoen mensen uit eten via Restaurantactie AH en IENS
Spaaractie Albert Heijn blijkt wederom een succes
AMSTERDAM, 20150825 -- De spaaractie van supermarktketen Albert Heijn en de grootste restaurant- en reserveringssite IENS heeft al in de eerste 5 weken geresulteerd in meer dan 500.000 gereserveerde couverts. Aan de actie doen circa 1500 restaurants mee in Nederland en België, daarmee is dit het grootste restaurantevenement ooit in Nederland.
Beide partijen zijn zeer te spreken over de eerste resultaten. Naast de stormloop aan reserveringen merkt IENS, onderdeel van TripAdvisor, ook een forse toename van het aantal recensies. Het recensieplatform merkt tevens een hoge tevredenheid op. Op basis van de eerste ca.16.000 recensies die naar aanleiding van de actie zijn geschreven, wordt gemiddeld een cijfer 8 gemeten.
“Het doel van deze actie is om een groter publiek kennis te laten maken met de restaurants in Nederland. Dat is nu al gelukt en de actie is nog lang niet afgelopen. Dat verbaast me overigens niets. We merken aan de recensies over de Restaurantactie dat restaurantbezoekers erg positief zijn over de kwaliteit van de diners. Petje af voor de restaurants die ondanks de drukte toch op zo'n hoog niveau blijven opereren", aldus Niels Keizer, algemeen directeur van IENS.
Over de actie
Met de AH restaurantactie kunnen Albert Heijn klanten sparen voor een gratis tweede driegangenmenu bij door IENS geselecteerde restaurants. Sparen kon tot en met afgelopen weekend, waar klanten een zegel bij elke 10 euro aan boodschappen ontvingen. Een volle spaarkaart telt 10 restaurantzegels. Reserveren kan online via de actiewebsite www.ahrestaurantactie.nl.
Hoewel de grootschalige mediacampagne tezamen met de spaarperiode nu ten einde is, kunnen consumenten met een volle spaarkaart nog reserveren tot 31 januari 2016.
------------------------------- Einde persbericht --------------------------------
Over IENS
“Waar gaan we eten?” IENS, onderdeel van TripAdvisor, beantwoordt deze o zo belangrijke vraag elk dag voor talloze mensen. Maandelijks helpt IENS, als marktleider, 2 miljoen bezoekers een geschikt restaurant te vinden. Geregistreerde proevers schrijven op jaarbasis zo’n 200.000 recensies over restaurants en leveren zo een onmisbare bijdrage. IENS helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via iens.nl, de mobiele website, het culinaire blog IENS FoodSpots, de apps voor smartphones, IENS DinnerDeals, IENS Toppers, IENS RestaurantCadeau, nieuwsbrieven en evenementen als de IENS DinerDagen. Daarnaast worden er via het online reserveringssysteem IENS SeatMe elke maand 300.000 gasten bij restaurants geplaatst. Uit eten gaan begint en eindigt op IENS, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.
Over TripAdvisor
TripAdvisor®is de grootste reiswebsite ter wereld*, waarmee reizigers de perfecte reis kunnen plannen en boeken. TripAdvisor biedt betrouwbaar advies van echte reizigers, heeft een groot reisaanbod en biedt hulpmiddelen voor het plannen van een reis met rechtstreekse links naar boekingsfuncties die honderden websites doorzoeken om de beste hotelprijzen te vinden. Websites met het TripAdvisor-merk vormen de grootste reiscommunity ter wereld, met ruim 315 miljoen unieke bezoekers per maand** en meer dan 200 miljoen beoordelingen en meningen die meer dan 4,4 miljoen accommodaties, restaurants en attracties beslaan. De website is actief in 45 landen over de hele wereld, waaronder in China onder de naam daodao.com. TripAdvisor beheert ook TripAdvisor for Business, een speciale afdeling waarmee de toerismebranche toegang heeft tot de miljoenen bezoekers die TripAdvisor maandelijks trekt.
TripAdvisor Inc. (NASDAQ: TRIP) beheert en onderhoudt websites met 24 andere reismediamerken:
www.airfarewatchdog.com, www.bookingbuddy.com, www.cruisecritic.com,www.everytrail.com, www.familyvacationcritic.com, www.flipkey.com, www.thefork.com (includingwww.lafourchette.com, www.eltenedor.com, www.iens.nl and www.besttables.com),www.gateguru.com, www.holidaylettings.co.uk, www.holidaywatchdog.com,www.iens.nl,www.independenttraveler.com, www.jetsetter.com, www.niumba.com, www.onetime.com,www.oyster.com, www.seatguru.com, www.smartertravel.com, www.tingo.com, www.travelpod.com,www.tripbod.com, www.vacationhomerentals.com, www.viator.com, www.virtualtourist.com, andwww.kuxun.cn.
*Source: comScore Media Metrix for TripAdvisor Sites, worldwide, December 2014
**Source: Google Analytics, average monthly unique users, Q1 2015