Vanaf 1 september sommige producten alleen nog op afspraak


Om u in de toekomst efficienter van dienst te kunnen zijn, past de gemeente haar dienstverlening aan. Zaken die meer tijd kosten om af te handelen aan de balie worden vanaf 1 september 2015 alleen nog op afspraak aangeboden. Voor de eenvoudige zaken zoals paspoorten, rijbewijzen en uittreksels
kunt u zoals vanouds terecht zonder afspraak.

Digitaal loket

Het is verstandig om eerst op de website van de gemeente te kijken voor u naar het gemeentehuis komt. Via ons digitaal loket kunt u vanaf 1 september een afspraak maken voor de volgende producten:

Burgerzaken

* 1e inschrijving in Nederland
* Aanvraag van de Nederlandse nationaliteit (via optie- of naturalisatieprocedure)
* Aanvraag reisdocument niet-ingezetenen

Burgerlijke Stand

* Aangifte geboorte
* Erkenning
* Omzetting van een partnerschap in een huwelijk

Omgevingsdienst

* Omgevingsvergunning (bouw- en milieuvergunning)
* Bestemmingsplan, inzage
* Evenement organiseren, melding en vergunning (APV-vergunning)
* Alcohol schenken in horecabedrijven, vergunning (Drank- en Horecavergunning)

Omgevingsdienst

Eenvoudige vragen aan de Omgevingsdienst kunt u het beste telefonisch stellen via het algemene telefoonnummer van de gemeente: 0475 478 478. Voor de overige producten kunt u voorlopig gewoon op vrije inloop terecht. Een bezoek aan het gemeentehuis is lang niet altijd noodzakelijk. Neem eens
een kijkje op de website www.echt-susteren.nl/digitaalloket. U kunt van thuis uit meer regelen dan u denkt!