Beleidsregel Briefadres


Het college maakt bekend dat het in zijn vergadering van 18 augustus 2015 de `Beleidsregel briefadres gemeente Haaren' heeft vastgesteld. In deze beleidsregel worden regels beschreven waaraan u moet voldoen om in aanmerking te komen voor een briefadres.

De Beleidsregel treedt in werking op 27 augustus 2015.

De Beleidsregel briefadres ligt ter inzage bij de Gemeentewinkel en is eveneens te raadplegen via www.haaren.nl op pagina Bestuur en Organisatie > Regelgeving.

Waarom een Beleidsregel Briefadres Gemeente Haaren?

In de Beleidsregel briefadressen gemeente Haaren zijn de regels en voorwaarden van de Wet Basisregistratie Personen vertaald. Hierin leest u hoe wij in gemeente Haaren omgaan met briefadressen.

Een briefadres is altijd tijdelijk geldig. Als u geen woonadres heeft als bedoeld in de Wet Basisregistratie personen (BRP), kunt u zich inschrijven op een briefadres. Dit kan wanneer u bijvoorbeeld in een zorginstelling, blijf-van-mijn-lijfhuis of een gevangenis zit.

U kunt zich met een briefadres inschrijven bij de Gemeentewinkel als het een adres in onze gemeente is. Een briefadres is alleen een administratief adres, u woont hier niet.
U moet ook schriftelijke toestemming hebben van de persoon die op het adres woont (de briefadresgever). De persoon die dus op het adres woont neemt de verplichting op zich, om te zorgen, dat de briefadresnemer zijn post ook daadwerkelijk ontvangt.

Voor de aanvraag Briefadres kunt u formulieren opvragen bij de gemeente.
Maak wel van te voren een afspraak als u hiervoor langs wilt komen.

Helaas is het ook nodig - en ook daarom zijn de regels aangescherpt - om misbruik van briefadressen te voorkomen. Wij beoordelen uw aanvraag briefadres daarom zorgvuldig.
Merken we later, dat u het briefadres onrechtmatig gebruikt, dan zal hiervoor ook controle plaatsvinden en handhaven we, met de mogelijkheid van een geldelijke boete.