Beleidsmedewerker Werk, Inkomen en Zorg(WIZ) / Inkoop Zorg
Wij zoeken een beleidsmedewerker die het transformatieproces mee vorm gaat geven (36 uur per week). Reageren kan tot uiterlijk 27 augustus 2015.
Als gemeente staan we midden in grote veranderingen binnen het sociaal domein. Drie grote decentralisaties (van rijk naar gemeente) zijn in het begin van dit jaar gerealiseerd in de Jeugdwet, de nieuwe Wmo en de Participatiewet. Het moment van de overdracht zien wij als een begin. Een begin
van een langer lopend transformatieproces, waarin talrijke veranderingen in de zorg en in de rol van de overheid gestalte krijgen.
Wie ben jij?
Je bent een enthousiaste en gedreven beleidsmedewerker met een gezonde dosis ambitie. Je hebt een WO/HBO opleiding afgerond. Wij denken hierbij bijvoorbeeld aan bestuurskunde, gezondheidseconomie, of gezondheidswetenschap. Je hebt een goed ontwikkeld analytisch vermogen en een exacte aanleg,
weet van aanpakken en communiceert helder, zowel mondeling als schriftelijk. Natuurlijk heb je aantoonbaar affiniteit met het sociaal domein. Ervaring op het gebied van inkomensbeleid is een pre.
Wat ga je doen?
Als beleidsmedewerker werk je voortdurend samen met het team WIZ aan de doorontwikkeling en verdere professionalisering van de dienstverlening. Daarnaast werk je (in regionaal verband) mee aan de doorontwikkeling van het inkoopbeleid voor de zorg.
Jouw taken:
* Je neemt deel aan het regionale samenwerkingsverband voor het inkoopproces van zorg en ondersteuning.
* Je ontwikkelt plannen, beleid en instrumenten op het brede terrein van Werk Inkomen en Zorg.
* Je adviseert over complexe projecten en beleidsonderwerpen in het sociaal domein.
* Je betrekt alle relevante taakvelden in je advisering.
* Je treedt op als projectleider of projectmedewerker bij projecten.
* Je zoekt actief het debat op met de inwoners als input voor beleid. Deze input is steeds vaker richtinggevend voor het beleidje hebt een regiefunctie en overtuigt.
Een definitieve invulling van het takenpakket vindt plaats op basis van kennis en ervaring en actuele behoefte.
Wat bieden wij jou?
Het betreft een tijdelijke functie van een jaar met uitzicht op een vaste baan. Deze functie biedt je de mogelijkheid te werken in een dynamische omgeving. Een mooie plek om je persoonlijke ontwikkeling met die van onze organisatie te combineren!
In deze uitdagende functie word je maximaal door de organisatie gefaciliteerd in deskundigheidsbevordering, via themabijeenkomsten en met noodzakelijke trainingen en intervisie.
Afhankelijk van kennis en ervaring bieden we een salaris op het niveau van salarisschaal 10. Dit is minimaal EUR 2.636 en maximaal EUR 3.985 bruto per maand. Ook bieden we een woon-werkvergoeding van EUR 0,19 per kilometer vanaf 5 km en kennen we goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Heb je nog vragen?
Neem dan contact met ons op! Dit kan met Luuk Peters, beleidsmedewerker (l.peters@horstaandemaas.nl / tel. (077) 477 97 77).
Ga je ervoor?
Een sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk 27 augustus 2015. Reageren kan uitsluitend via www.banenplein.nl
De eerste sollicitatiegesprekken zijn gepland op vrijdag 4 september a.s.
Deze vacature wordt intern en extern tegelijkertijd opengesteld. De gemeente Horst aan de Maas maakt onderdeel uit van een samenwerkingsverband tussen verschillende gemeenten in Noord-Limburg (Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Peel en Maas, Venlo en Venray). Dat betekent dat
medewerkers van deze gemeenten als interne kandidaat worden aangemerkt en voorrang genieten ten opzichte van externe kandidaten bij gebleken geschiktheid in de selectieprocedure.
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.