Grolsch blijft hoofdsponsor Zwarte Cross Festival

donderdag 20 augustus 2015

PERSBERICHT

Grolsch blijft hoofdsponsor Zwarte Cross Festival

Koninklijke bierbrouwer verlengt samenwerking met drie edities

Bierbrouwer Grolsch - die dit jaar 400 jaar vakmanschap en karakter viert - blijft hoofdsponsor van het Zwarte Cross Festival. Het contract is met ingang van 2016 met drie edities verlengd. Grolsch zal tevens de exclusieve bier- en drankenleverancier blijven van het Zwarte Cross Festival en het kleinschalige Achterhoekse festival Manana Manana. Zowel Grolsch als organisator De Feestfabriek zijn tevreden over de samenwerking van de afgelopen jaren en zetten deze dan ook graag voort.

De Zwarte Cross en Grolsch hebben beiden hun oorsprong in Oost-Nederland en voelen zich sterk verbonden met deze regio. Gisela Rule, Marketing Directeur bij Grolsch: "Grolsch en de Zwarte Cross zijn synoniemen - het is moeilijk het een zonder het ander voor te stellen. Als het meest karaktervolle bier van Nederland vinden we het geweldig om ons partnership met het meest karaktervolle festival van Nederland opnieuw te verlengen".

Het Zwarte Cross Festival wordt sinds 1997 in de Achterhoek gehouden en is met 197.500 bezoekers in 2015 het grootste betaalde evenement van Nederland. Het Zwarte Cross Festival wordt jaarlijks georganiseerd door De Feestfabriek Alles Komt Goed BV. Wat dit festival uniek maakt is de ludieke mix van motorsport, muziek, theater, stunts, spektakel en humor.

Jaarlijks werken Grolsch en de Zwarte Cross intensief samen om mooie activiteiten te bedenken voor de bezoekers van het festival - denk bijvoorbeeld aan de "Krattedraal" waarbij in 2013 een kathedraal werd nagebouwd met Grolsch bierkratten. Ook dit jaar hebben de Zwarte Cross en Grolsch weer een speciale invulling geven aan de Grolsch Undercover tent.

-EINDE BERICHT-