De Hersenstichting is in beweging


Geplaatst op 20 augustus 2015

De Hersenstichting heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. We zijn volop in beweging. We houden ons nog steeds bezig met wetenschappelijk onderzoek, maar breiden onze activiteiten uit naar vernieuwende projecten en maken we steeds vaker de vertaalslag van de wetenschap naar de praktijk.
Daarom hebben we nieuwe ambities voor de toekomst geformuleerd. Zo willen we de zorg voor hersenpatienten beter organiseren en patienten en hun omgeving informeren en toerusten. Ook willen we meer kennis vergaren over gezonde hersenontwikkeling en kennis over hoe mensen hun hersenen gezond
kunnen houden, delen met het publiek. `Heel de hersenen' is ons nieuwe devies!



De Hersenstichting wil midden in de samenleving staan, dicht bij de mensen die te maken hebben met hersenziekten. We willen belanghebbenden meer betrekken bij ons werk. De huisstijl en het logo van de Hersenstichting sloten naar ons inzien niet meer goed aan op wie we nu zijn en wat we doen.
Daarom is er besloten een nieuw logo en een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. De nieuwe huisstijl is zachter en vriendelijker en we hopen dat het op deze manier meer mensen aanspreekt. Het `officieel' klinkende Nederland achter onze naam hebben we weggelaten. Zo kunnen we nog krachtiger
communiceren.



Af en toe zult u ons oude logo nog tegenkomen. Bijvoorbeeld op ons voorlichtingsmateriaal. Deze grote voorraad zullen we niet in een keer vervangen. Daarvoor zijn de giften van onze donateurs ons te kostbaar. Ons donateursmagazine ligt deze week op de mat en is al helemaal in de nieuwe stijl.
Donateurs die EUR 25 of meer per jaar doneren, ontvangen viermaal per jaar dit blad in hun brievenbus. Word hier donateur!