OuderenOmbudsman nu ook in Zederik


Veel ouderen verdwalen in de brij aan regels en informatie. Daarom heeft de OuderenOmbudsman alle relevante informatie uit uw gemeente voor u gebundeld op de website www.ouderenombudsman.nl/gemeenten. Op deze site vindt u informatie over uiteenlopende onderwerpen als wonen, zorg, welzijn,
mobiliteit en geldzaken.

Informatie en advies

Door de veelheid aan regelgeving en instanties weten veel ouderen, hun familie en/of vrijwilligers vaak niet goed waar ze recht op hebben en waar ze terecht kunnen voor hulp en met klachten. Daarom heeft de OuderenOmbudsman in samenwerking met de gemeente Zederik op de website
www.ouderenombudsman.nl/gemeenten alle voor ouderen relevante informatie gebundeld en zo beantwoord dat het meteen duidelijk is bij welke instantie of loket men moet zijn. Kunt u niet vinden wat u zoekt, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de OuderenOmbudsman via telefoon (0900) 60 80
100 (lokaal tarief). De medewerkers helpen u dan aan de juiste informatie.

De OuderenOmbudsman is een initiatief van het Nationaal Ouderenfonds. De ombudsman geeft advies of verwijst naar de juiste instanties.

Ook inventariseert de OuderenOmbudsman zorgen, klachten en ervaringen van ouderen en verzamelt op landelijk niveau de knelpunten. Gemeenten en het Nationaal Ouderenfonds krijgen zo meer inzicht in zorgen, klachten, misstanden en maatschappelijke signalen en kunnen hier op anticiperen.