Campagne Hollands Beste Bloemstylist: via bloemist naar consument


19 augustus 2015

Campagne Hollands Beste Bloemstylist: via bloemist naar consument

De verkooppositie van de bloemist versterken om meer consumenten meer bloemen en planten te laten kopen. Dat is de kern van de campagne. Nieuwsgierig? Lees het hier.

Vanaf zondag 13 september 2015 start het tweede seizoen van het succesvolle programma Hollands Beste Bloemstylist. Samen met Vereniging Bloemist Winkeliers en Bloemenbureau Holland ondersteunen we dit jaar het programma met een bloemisten- en consumentencampagne onder de vlag van het
bloemistenlabel "Mijn Bloemist". Daarmee versterken we de verkooppositie van de bloemist met als doel meer consumenten meer bloemen en planten te laten kopen.

Wat houdt de campagne in?

Het boeket van de week is de rode draad in de campagne. Elke week staat een bloem centraal die de betreffende kandidaat in het boeket van de week verwerkt. De voice-over vertelt de kijker dat hij dit mooie boeket bij zijn "Mijn Bloemist" kan kopen om aanloop naar de winkels te stimuleren. De
bloemist wordt neergezet als de plek waar je vakmanschap, breed assortiment en goede kwaliteit vindt! We helpen bloemisten commercieel op het programma in te spelen door:

* Gratis Point-of-Sale materiaal op de winkelvloer om het boeket maximaal onder de aandacht van de consument te brengen
* Video & fotomateriaal ter inspiratie
* Tijdige informatie over de producten die in de afleveringen gebruikt worden
* Gebruik van teksten en beelden voor sociale media & profiteren van alle media-aandacht

De consument inspireren en leren over bloemen en planten door leuke en nuttige informatie en mooi beeldmateriaal over de centrale bloemen te plaatsen tijdens de uitzendingen op

* www.mijnbloemist.nl/hbb

Via de verschillende mediakanalen verwijzen we de consument naar deze pagina waar zij tevens hun lokale 'Mijn Bloemist' vinden.

Bloemisten enthousiasmeren

Het is voor bloemisten een mooie kans om op zo'n mooi programma aan te haken.

Bloemisten kunnen meedoen aan de campagne als ze VBW-lid zijn en het "Mijn Bloemist" label voeren. De komende periode gaan we alle bloemisten en kopers op de bloemistenklokken, enthousiast maken om van het televisieprogramma en de campagne een succes te maken. Bloemisten kunnen nu het eerste
half jaar gratis lid worden en dus profiteren van deelname aan de campagne!

Zit u ook klaar op zondag 13 september om 19:30 uur? U mag het niet missen!