Onderzoek naar tevredenheid klanten Wmo


Onderzoek naar tevredenheid klanten Wmo

Sinds 1 januari 2015 heeft de gemeente te maken met nieuwe wetgeving en een nieuwe werkwijze op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Het is belangrijk om te weten wat de ervaringen van klanten zijn met de dit jaar geboden ondersteuning.

Inwoners die gebruik maken van hulp bij het huishouden, vervoer op maat of bijvoorbeeld een scootmobiel, ontvangen daarom deze week een uitnodiging tot deelname aan een tevredenheidsonderzoek.



Mening van de klant is van belang

De gemeente wil via een klanttevredenheidsonderzoek te weten komen wat de klant van de dienstverlening vindt. Klanten van de gemeente ontvangen deze week een vragenlijst met vragen als: Hoe is de aanvraagprocedure ervaren en hoe vond men de (eventuele) geboden oplossing? Ook als men te maken
heeft gehad met een afwijzing is de gemeente geinteresseerd in hoe men hier tegenover staat. Wethouder Hans van der Velde: "Dit jaar van verandering vraagt om het regelmatig luisteren naar ervaringen van de klant. Door te monitoren kunnen we tijdig bijsturen. Met elkaar, klant en leverancier
en gemeente Hellevoetsluis zorgen we dat inwoners de ondersteuning krijgen die bij hen past."



Uitslag van het onderzoek

De resultaten worden naar verwachting eind oktober bekend gemaakt via deze website en de gemeentepagina in Groot Hellevoet. De uitkomst van het onderzoek helpt de gemeente waar nodig verbetermaatregelen te treffen.