Ondernemen in betrokkenheid


Ondernemen in betrokkenheid /

14 augustus 2015 - Museum Prinsenhof Delft, daar kun je zaken mee doen. Of je betrokken bij voelen - maar da's eigenlijk hetzelfde. Ruim 150 Delftse ondernemers konden eind juni kennismaken met wat Museum Prinsenhof hun te bieden heeft. Maar: er moet meer mogelijk zijn. Wie denkt mee?

MP ondernemen met betrokkenheid 460

Een museum, dat is toch een stoffige bedoening? "Nou, dat geldt echt niet voor ons museum", zegt relatiebeheerder Leonore Heemskerk van Museum Prinsenhof. "Hier is Nederland bedacht en geboren, hier is in een ver verleden de toekomst van ons land ontworpen en vormgegeven. En de toekomst
ontwerpen en vormgeven, daar staat Delft nog steeds om bekend. Hier komen Willem van Oranje, Delfts blauw en Delftse innovatie en vernuft samen. Ons museum ademt de geest van morgen uit. Als er iets is wat ons museum laat zien, is het wel dat de geschiedenis van Delft een toekomst heeft;
creating history. En dat is wat ik ook herken in de Delftse ondernemers die ik eind juni in ons museum sprak - de geest van morgen. Dat vind ik dus niet stoffig."

Delen

Wat Heemskerk wil zeggen is: Museum Prinsenhof, dat zijn we allemaal een beetje - Nederlandser vind je het nergens. "Logisch, want hier vind je de oorsprong van Nederland. Het is het meest Nederlandse museum van Nederland - of nee: ter wereld, want het heeft een internationale uitstraling en
aantrekkingskracht. En wat we te bieden hebben, willen we graag delen met het Delftse bedrijfsleven."

Vips? Viys!

Okay - maar wat heeft Museum Prinsenhof ondernemende Delftenaren dan precies te bieden? En wat kost het? "We hebben geen productenoverzicht, maar wij werken `a la carte. Als ik het heb over delen wat we te bieden hebben, dan heb ik het over wat vrienden met elkaar delen: wederzijdse
betrokkenheid. En de ene vriend wil op een andere manier betrokken worden dan de andere vriend." Die betrokkenheid kan wat Heemskerk betreft dan ook op andere manieren geuit worden dan met naamsvermelding in brochures of op de site, of vrijkaartjes of bijzondere rondleidingen of previews voor
bedrijfs-vips. "Dit kan allemaal ook hoor, als je dat wilt. Trouwens, een vip is voor ons pas belangrijk als het een viy is, een very important you! Daarom horen we graag van de viys zelf hoe we onze betrokkenheid kunnen delen en uiten."

Vernuft en creativiteit

Ze zoekt dan ook `betrokken meedenkers', om manieren te vinden om elkaar te versterken. "Om de potentie die Museum Prinsenhof heeft, ten volle te benutten voor Delft, voor het Delftse ondernemersklimaat. Alles is daarbij mogelijk, zolang het niet ten koste gaat van onze museale functie tijdens
de openingsuren. Een app die ons in staat stelt het verhaal van Delft nog interactiever te vertellen? Vernuft is altijd prima! Een workshop Delft blue als teambuilding voor bedrijven? Geen probleem! We zoeken creatieve ideeen - we zoeken mensen die zulke creatieve ideeen hebben. We willen van
de viys zelf horen hoe we elkaar kunnen helpen om samen de stad sterker te maken. Want het verleden heeft ons geleerd - en de toekomst zal dat bevestigen: Creating History doe je met elkaar."





Meedenken om antwoorden te vinden op de vraag hoe Museum Prinsenhof en ondernemend Delft elkaar kunnen helpen Delft Creating History uit te dragen? Mail of bel (06 5398 9773) Leonore Heemskerk.