NU.nl wijzigt in TOENpuntNl
'Het 400 -jarige bestaan van Grolsch is natuurlijk groot nieuws en dat was de perfecte aanleiding voor deze ludieke take-over. Daarom hebben we voor een dag Nu.nl omgetoverd tot Toen.nl met een duidelijke verwijzing naar het rijke verleden van Grolsch en Vakmanschap is Meesterschap.' Aldus Rik toe Water, Creative Director van Grolsch' bureau MEC.
Toets de G in of swipe de beugel eraf
Bezoekers van NU.nl kunnen alleen vandaag TOENpuntNL bekijken. Dit doen ze door een bijzondere handeling te verrichten. Bezoek je de website via een desktop of laptop, dan druk je de hoofdletter G in en verschijnt TOENpuntNL in beeld. Wanneer je de nieuwswebsite bezoekt via een smartphone of tablet, dan swipe je de beugel van de Grolsch fles eraf en opent de eenmalige digitale krant, met daarin mijlpalen uit het verleden van de brouwer. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsbericht over reclameman Gerard Brummer die in de jaren '50 vasthield aan de tv-commercial 'Vakmanschap is Meesterschap', die een van de meest succesvolle en langslopende tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis werd.