NU.nl wijzigt in TOENpuntNl

In kader van Grolsch 400-jarig jubileum brengt nieuwswebsite NU.nl eenmalig nieuws uit het verleden
Vandaag brengt nieuwswebsite NU.nl namens Grolsch eenmalig nieuws uit het verleden. In het kader van het 400-jarige jubileum van Grolsch is de website gehuld in een bijzonder jasje en krijgen bezoekers de mogelijkheid om terug te blikken in het verleden van de bierbrouwer. Door een speciale handeling te verrichten (bijvoorbeeld door de hoofdletter G in te toetsen) verschijnt TOENpuntNL in beeld - een digitale krant met hierin diverse hoogtepunten uit het verleden van Grolsch die het karakter en vakmanschap tonen waarmee het bedrijf door de eeuwen heen zo succesvol is geworden. TOENpuntNL is eenmalig voor vandaag in het leven geroepen naar een idee van bureau MEC en te zien op zowel desktop, smartphone, tablet en voor de app.

'Het 400 -jarige bestaan van Grolsch is natuurlijk groot nieuws en dat was de perfecte aanleiding voor deze ludieke take-over. Daarom hebben we voor een dag Nu.nl omgetoverd tot Toen.nl met een duidelijke verwijzing naar het rijke verleden van Grolsch en Vakmanschap is Meesterschap.' Aldus Rik toe Water, Creative Director van Grolsch' bureau MEC.

Toets de G in of swipe de beugel eraf

Bezoekers van NU.nl kunnen alleen vandaag TOENpuntNL bekijken. Dit doen ze door een bijzondere handeling te verrichten. Bezoek je de website via een desktop of laptop, dan druk je de hoofdletter G in en verschijnt TOENpuntNL in beeld. Wanneer je de nieuwswebsite bezoekt via een smartphone of tablet, dan swipe je de beugel van de Grolsch fles eraf en opent de eenmalige digitale krant, met daarin mijlpalen uit het verleden van de brouwer. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwsbericht over reclameman Gerard Brummer die in de jaren '50 vasthield aan de tv-commercial 'Vakmanschap is Meesterschap', die een van de meest succesvolle en langslopende tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis werd.