Nieuw meldsysteem bij storing in lift bibliotheek
Voorleeshulp
31 juli 2015 - Afgelopen week heeft een moeder met twee kleine kinderen twintig minuten lang vastgezeten in de lift van de bibliotheek aan het Fluitpolderplein, wat een benauwde ervaring moet zijn geweest. De lift was weliswaar voorzien van een alarmknop met intercom, die gewoonlijk contact
maakt met de bibliotheek of de concierge van de school, maar die werkte niet. Ongelukkigerwijs beschikte de vrouw niet over een mobiele telefoon om het storingsnummer te bellen.
Storingsdienst
Het alarmeringssysteem is in opdracht van de gemeente vervangen. Er is nu een directe doormelding naar de 24 uurs storingsdienst van Sky Lift. Er wordt nog bezien of het technisch gezien mogelijk is om naast de doormelding ook een noodsignaal bij de bibliotheek af te geven. De gemeente is
verantwoordelijk voor de lift van de bibliotheek; de overige twee liften in het pand vallen onder de Vereniging van Eigenaren.
Inspectie
Naar aanleiding van het incident heeft de liftleverancier afgelopen dinsdag de technische installatie nagelopen en geen oorzaak van de storing kunnen ontdekken. Omdat er regelmatig storingen optreden wordt de liftinstallatie op korte termijn nogmaals geinspecteerd.
De gemeente heeft de moeder gebeld, geinformeerd hoe het met haar en de kinderen gaat en een boeket bloemen bezorgd.