TNT Post provides high quality of service

Amsterdam - TNT NV is vandaag opnieuw uitgeroepen tot "Supersector Leader" voor "Industrial Goods and Services" (waaronder de sector "Industrial Transportation") in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) van 2010. Dit is de slotsom van een rapport dat vandaag in Zuerich is gepresenteerd door SAM, specialist op het gebied van duurzaam investeren, en waarin de prestaties op het gebied van duurzaamheid van 1.300 beursgenoteerde ondernemingen zijn beoordeeld. TNT is daarmee weer een jaar onderdeel van de DJSI Europe en DJSI World indexes, zijnde de top tien procent van de 300 meest vooraanstaande ondernemingen op het gebied van duurzaamheid binnen de Dow Jones Global Total Stock Market beursindex.

Peter Bakker, CEO van TNT, reageerde verheugd: "Het vervult me met trots dat TNT opnieuw de positie van Supersector Leader heeft bereikt voor Industrial Goods and Services in de Dow Jones Sustainability Index. We beschouwen deze onderscheiding als een onafhankelijke erkenning voor onze fundamentele overtuiging dat verantwoord ondernemen geen stokpaardje is voor tijden van welvaart, maar iets blijvends. Bovendien, en dit is misschien nog het allerbelangrijkste, is het de best mogelijke waardering voor de mensen die zich bij TNT met hart en ziel inzetten voor onze talrijke initiatieven op het gebied van verantwoord ondernemen."

Dit jaar heeft TNT concrete stappen gezet om de transparantie van de onderneming te verbeteren, de CO2-uitstoot te verminderen en wereldwijd tegen honger te strijden. TNT voert dit jaar een nieuw, internationaal vooruitstrevend beloningsbeleid in dat de variabele component van de beloning van topmanagers maximaliseert, en deze variabele component voor 50% (voorheen 30%) baseert op niet-financiele indicatoren. Bovendien heeft TNT CO2-efficiency-doelstellingen vastgesteld: een verbetering met 45% van de CO2-efficiency-index in 2020 ten opzichte van het niveau van 2007. Daarnaast heeft TNT het duurzaamheidsverslag geintegreerd in het jaarverslag 2009 en een verbeterde strategie geimplementeerd voor ons partnerschap met het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties om tegen de honger in de wereld te strijden.

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.

Extra informatie

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in 2010 bedroeg 4.268 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

Extra informatie

Over de maatschappelijke verantwoordelijkheidstrategie

De maatschappelijke verantwoordelijkheidstrategie (MVO) van TNT stoelt op vijf internationaal erkende gecertificeerde managementsystemen: OHSAS 18001 (gezondheid en veiligheid), SA 8000 (maatschappelijke verantwoordelijkheid), Investors in People (persoonlijke ontwikkeling van medewerkers), ISO 14001 (milieumanagement) en ISO 9001 (operationele excellence). De vier pijlers van de MVO-strategie van TNT zijn: onze medewerkers, het milieu, overige stakeholders, zoals klanten en onderaannemers, en vrijwillige bijdragen aan de samenleving. TNT heeft in 2009 binnen deze vier pijlers tien MVO-focusgebieden vastgesteld en voor elk hiervan een aantal KPI's geformuleerd om de prestaties van de onderneming te kunnen meten.

Meer informatie over de MVO strategie van TNT vindt u op de website http://group.tnt.nl/overtnt/onsbedrijf/strategie/strategieduurzaamondernemen/index.aspx

Extra informatie

Over PostNL

Wij zijn PostNL. We zijn een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. We hebben het grootste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Door combinaties van slimme netwerken en digitale toepassingen bieden we waardevolle oplossingen aan onze klanten. We leven in een wereld waar digitale toepassingen een steeds grotere rol in ons dagelijkse leven spelen. Deze diensten ontwikkelen zich snel. We benutten onze vindingrijkheid om steeds nieuwe manieren te bedenken om afzender en ontvanger te verbinden. Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf zijn wij een voorbeeld voor de rest van de wereld in het automatisch sorteren van brieven. Daarnaast speelt ons innovatieve pakkettennetwerk optimaal in op de wensen van de webwinkeliers. Buiten Nederland zijn we actief in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italie, Belgie en Luxemburg. Bij PostNL werken in totaal meer dan 56.000 mensen. In 2014 bedroeg onze omzet bijna EUR 4,3 miljard.