Frans Leenaars nieuwe Chief Marketing Officer voor TUI Western Europe


Frans Leenaars nieuwe Chief Marketing Officer voor TUI Western Europe

24 juli 2015

Frans Leenaars nieuwe Chief Marketing Officer voor TUI Western Europe

Elie Bruyninckx, CEO TUI Western Europe, heeft vandaag de aanstelling bekend gemaakt van Frans Leenaars als Chief Marketing Officer (CMO) van TUI Western Europe. Onder deze organisatie vallen de toeristische marktleiders in Belgie, Nederland en Frankrijk, met merknamen als Jetair, Arke,
Holland International, Nouvelles Frontieres en Marmara.

In zijn nieuwe rol zal Frans Leenaars een groot deel van de taken overnemen van Steven van Nieuwenhuijzen, voormalig Chief Commercial Officer van TUI Benelux, die begin deze maand de organisatie verliet.

Met Leenaars haalt TUI een ervaren toerismeprofessional aan boord met commerciele en operationele ervaring op managementniveau bij Air France - KLM en bij Disney Parks & Resorts, specifiek Disneyland Paris. In zijn loopbaan verzamelde hij internationale ervaring en een grondige kennis van de
Belgische, Nederlandse en Franse markt.

De nieuwe CMO gaat op 1 september aan de slag. Hij zal rechtstreeks aan Elie Bruyninckx rapporteren, met een dotted line rapportering aan Erik Friemuth, TUI Group Chief Marketing Officer.

Frans (44) is geboren en opgegroeid in Nederland. Hij werkte en woonde in 10 landen en woont nu in de regio Parijs.

Elie Bruyninckx, CEO TUI Western Europe: "Ik ben overtuigd van een succesvolle samenwerking en dat Frans samen met zijn team de uitdagingen die voor ons staan, zal omzetten in opportuniteiten om ons als organisatie nog sterker te maken."

Frans Leenaars, CMO TUI Western Europe: "Ik heb bij vorige organisaties samengewerkt met TUI en was altijd onder de indruk van het professionalisme en de manier waarop TUI het voortouw neemt in de toerisme-industrie. Ik kijk zeer uit naar mijn nieuwe functie waarin zowel de rebranding in de
verschillende source markets als de aanpak van de uitdagingen van het wijzigende consumentengedrag een belangrijke rol zullen spelen voor onze toekomstige groei."

Tags: TUI Group, 2015, TUI Nederland, Nederland