Amsterdam en Ubideo brengen festivals hoofdstad live in beeld

Amsterdam Marketing en de Amsterdamse live streaming startup Ubideo slaan de handen ineen: Amsterdammers, bezoekers en andere liefhebbers van de Metropool Amsterdam kunnen binnenkort de festivals in Amsterdam online beleven - live of op een later moment. Bezoekers gaan de festivals bovendien zelf in beeld helpen brengen.

"Samen met Ubideo kunnen we belangstellenden wereldwijd in staat stellen om Amsterdam en omgeving te ontdekken en te ervaren," zegt Charel van Dam, manager Digital Media van Amsterdam Marketing. "Zulke live marketing is de beste manier om Amsterdam te promoten."

Amsterdam Marketing werkt met het beroemde I amsterdam motto. Het uitnodigende, toegankelijke karakter van I amsterdam vormt de basis voor het succes van het merk. I amsterdam biedt zowel bewoners als bezoekers van de stad een aanknopingspunt om hun eigen verhalen rondom Metropool Amsterdam te creeren. De samenwerking met Ubideo past naadloos in deze visie, stelt Van Dam. "Nu zijn wij het nog die bepalen welke events worden gestreamed. Straks kunnen de bewoners en bezoekers van Amsterdam dat voor een belangrijk deel zelf bepalen."

Gerald Been, de CEO van Ubideo, vertelt dat Ubideo de vele festivals die Amsterdam rijk is steeds op een innovatieve en vernieuwende manier in beeld wil brengen. "Zo moeten tijdens de Canal Parade van de Gay Pride Amsterdam de bezoekers het festijn vanuit een welhaast onbeperkt aantal gezichtspunten in beeld kunnen brengen, zodat ze alle unieke momenten met andere liefhebbers kunnen delen," zegt Been.

Na het live streamen van de Canal Parade op 1 augustus, volgen later in de maand Sail2015, Mysteryland (in Haarlemmermeer) en het Grachtenfestival Amsterdam. Daarnaast zullen ook enkele kleinere festivals via live streaming toegankelijk worden gemaakt.

De live streaming app Ubideo blijkt uitermate geschikt om met hulp van de bezoekers belangrijke gebeurtenissen in beeld te brengen - op de momenten die er toe doen, vanaf de plekken die er toe doen. Na twee recente projecten - het in beeld brengen van de Roze Maandag in Tilburg en, in een pilot met de NOS, het Grand Depart van de Tour de France in Utrecht - volgt nu een hechte samenwerking met Amsterdam Marketing.