Ga mobiel, anders verlies je de helft van je bezoek
Cijfers VS, Canada en UK laten noodzaak mobile first strategie zien
Ik ben fan
Meer jongeren bereiken met je nieuwssite, hoe doe je dat? De tips vliegen je vast om de oren; Snapchat, Facebook, responsive, mobile first. Is dat allemaal wel nodig? Comscore deed onderzoek en laat het nog maar eens zien: wie jongeren wil bereiken zet in op mobiel.
* Tag personen
[USEMAP]
The Global Mobile Report -
Source: comScore MMX Multi-Platform, US, Canada, UK, March 2015
The Global Mobile Report van Comscore biedt inzicht in het digitale gedrag van consumenten uit Canada, de VS en UK. Op welke devices is men actief, hoe verschilt dat per leeftijdscategorie en wat doen ze. Wij zetten een paar interessante cijfers voor je op een rij.
Gebruik devices
Share of Digital Media Time: Platforms
Share of Digital Media Time: Platforms
-
Source: comScore MMX Multi-Platform, US, Canada, UK, March 2015
In alle drie de onderzochte landen wordt de desktopcomputer in nog zo'n 40% van de gevallen gebruikt. Het grootste deel van de digitale mediaconsumptie loopt dus via mobiele apparaten, waarbij de smartphone veruit de belangrijkste is.
Gebruik per leeftijdscategorie
Demographic Analysis: Total Digital Audience Composition
Demographic Analysis: Total Digital Audience Composition
-
Source: comScore MMX Multi-Platform, US, Canada, UK, March 2015
Maar wie zijn dat, die online gebruikers? Het onderzoek heeft gebruikers ingedeeld in drie leeftijdscategorieen: 18-34, 35-54 en 55+. Vijfenvijftigplussers zijn het minst actief, maar het is ook niet per definitie de jongste groep die online het best vertegenwoordigd is. De groepen 18-34 en
35-54 gaan redelijk gelijk op.
Tijdsbesteding per device
Demographics' Share of Time Spent by Platform
Demographics' Share of Time Spent by Platform
-
Source: comScore MMX Multi-Platform, US, Canada, UK, March 2015
Als er wordt gekeken naar de gebruikte devices valt wel een verschil op tussen deze twee groepen. De millenials (18-34) gebruiken de smartphone actiever dan de groep 35-54, terwijl deze in vergelijking met de millenial meer gebruik maakt van de tablet.
Percentage mobile only
Avg. Mobile-Only Audience For Top 100 Digital Properties
Avg. Mobile-Only Audience For Top 100 Digital Properties
-
Source: comScore MMX Multi-Platform, US, Canada, UK, March 2015
Bijna de helft van de bezoekers van sites uit de media top-100 van de VS en UK doet dit alleen mobiel, in Canada gaat het om ruim een derde. Het rapport benadrukt dat dat betekent dat sites die niet gebouwd zijn voor mobiel verkeer geen optimale gebruikservaring bieden, en zo de kans lopen een
groot deel van hun bezoekers te verliezen. De boodschap lijkt dan ook duidelijk: ga mobiel, anders verlies je de helft van je bezoek.
Meer lezen? Klik hier voor het volledige rapport.
Bijdragen
[IMG]Pieter Rebel