Integrale ketenaanpak bloemenpromotie verrast, inspireert en verleidt
22 juli 2015
Integrale ketenaanpak bloemenpromotie verrast, inspireert en verleidt
Vereniging Bloemist Winkeliers, Bloemenbureau Holland en FloraHolland slaan de handen ineen voor een ketenbrede bloemen- en plantenpromotie. De basis hiervoor is het sterke TV-format Hollands Beste Bloemstylist. Hiermee worden Nederlandse kijkers verrast, geinspireerd en verleid om vaker en
meer bloemen en planten te kopen bij de bloemist.
Floraholland Beste Bloemstylist
Fotobijschrift: de presentator en jury van Hollands Beste Bloemstylist seizoen 2: Kees Tol, Hanneke Frankema, Rob Verlinden en Pascal Koeleman
Na het succes in 2014 is Hollands Beste Bloemstylist dit najaar wederom te zien bij SBS6. Vernieuwend in de aanpak is dat in de acht weken dat het programma op TV is het programma wordt ondersteund met een campagne gericht op bloemist en consument, zodat bestaande en nieuwe klanten naar de
winkel worden getrokken. Diverse on- en offline mediakanalen van de samenwerkende partijen, worden op elkaar afgestemd.
Zo wordt een consistente boodschap en beleving overgebracht. Op deze manier beinvloeden we samen als sierteeltsector de perceptie van de consument over bloemen, planten en de bloemist met als doel de verkoop van bloemen en planten een extra boost te geven. Door metingen zal het effect van de
campagne worden gevolgd.
Vakmanschap centraal
De campagne zet het vakmanschap van de bloemist centraal. In het programma Hollands Beste Bloemstylist gaan twaalf verschillende bloemkunstenaars de strijd met elkaar aan om te laten zien wie de mooiste creaties kan maken van bloemen en planten.
FloraHolland en haar ketenpartners zorgen ervoor dat een breed assortiment producten aan bod komt in het programma. Bloemenmarketing bureau 2Dezign heeft in samenwerking met Talpa in 2014 de basis gelegd voor het programma dat nu een vaste plek heeft op de Nederlandse TV.
Programma Consumer
De participatie door FloraHolland is integraal onderdeel van het Strategisch Programma Consumer waarmee FloraHolland invulling geeft aan haar ambitie om de consumentenbestedingen aan bloemen en planten positief te beinvloeden.