Valk Exclusief zet in op Visual Storytelling


32 Luxe hotels combineren foto’s, video’s en toeristische informatie in visual stories.

JOURE, 20150717 -- Valk Exclusief presenteert haar luxe hotels met visual stories. Foto’s, video’s en toeristische informatie worden gecombineerd tot 1 geheel met als doel de consument online te verleiden. Uit onderzoek is gebleken dat beelden de belangrijkste factor zijn waarop consumenten de keuze voor een hotel baseren. De 32 luxe hotels, die samenwerken onder het label “Valk Exclusief” maken hiervoor gebruik van MyAlbum; een Nederlandse Startup die onlangs met € 1.000.000 funding een Visual Storytelling platform heeft gelanceerd.

Visual Storytelling is een marketingterm voor het maken van beeldverhalen. Valk Exclusief heeft voor ieder van de 32 hotels een verzameling beeldverhalen samengesteld van het hotel zelf, de omgeving en activiteiten in de buurt. Deze verhalen bestaan uit foto’s, video’s en beschrijvende teksten en vormen zodoende een soort interactieve flyer. Het hotel kan deze flyer naar eigen inzicht gebruiken binnen social media, als inspiratie bij de receptie of uiteraard geïntegreerd op de eigen site.

De eerste resultaten zijn bemoedigend. De engagement (likes, reacties, retweets) op posts in social media liggen zo’n 600% hoger dan gemiddeld. Uiteraard is het nog te vroeg om te zien in hoeverre dit direct converteert in boekingen, maar volgens Gerard Schomaker van Valk Exclusief is dat ook niet het primaire doel. “Bij Valk Exclusief is de klant koning, en dat begint al online. We willen mensen graag een goed beeld geven van wat ze van hun verblijf bij ons kunnen verwachten. Visual Stories van onze hotels en de omgeving zijn hiervoor een prachtig middel.”

Gerard Schomaker over Valk Exclusief & Valkenhorst Internet:

"De Valk Exclusief Hotels & Restaurants onderscheiden zich binnen de Van der Valk groep in prijs / kwaliteit én extra (online) faciliteiten en services. Visual storytelling, Watch App, zakelijke dienstverlening met centrale én digitale facturatie op rekening, VIP check-in en checkout met binnenkort ook Apple Pay: zomaar een aantal speerpunten waar wij voor de Valk Exclusief hotels aan werken. Het gebruiken van de nieuwste technologie speelt ook in de hospitality een grotere rol. Het draagt inmiddels bij aan de totaalbeleving van de gast. Mede door een snelle, gemakkelijke en dus complete online beleving kiest de gast voor onze Valk Exclusief Hotels & Restaurants."