Calla op de Bloemenagenda: Zuiverheid en geluk!
16 juli 2015
Calla op de Bloemenagenda: Zuiverheid en geluk!
De calla staat op de Bloemenagenda. Dit zorgt de komende tijd voor veel belangstelling voor dit product vanuit de Europese consument. Telers spelen hier met hun activiteiten gretig op in.
Floraholland Calla
Calla, ook bekend als Zantedeschia, wordt ook wel Aronskelk genoemd. Oorspronkelijk luisterde de bloem naar de naam Ethiopische Aronskelk. Van oorsprong is de aronskelk afkomstig uit Zuid-Afrika en groeit daar op met gras en licht struikgewas begroeide hellingen. Reeds in 1725 (!) werden de
eerste exemplaren van de calla door de gouverneur van de Kaapprovincie richting Europa gestuurd. Calla is zowel als (tuin)plant als snijbloem beschikbaar.
Zuiverheid en geluk met de calla
De bloem is van oudsher het symbool van zuiverheid en geluk. De kelkvorm wordt gezien als een vangbeker van geluk, van samen alles delen. Daarom is de calla ook populair als luxe bruidsbloem. Calla is de bloem van zuiverheid, sympathie en staat voor schoonheid en geluk. Daarom een graag
geziene gast op feestelijke gelegenheden. De bloem doet het goed in opvallende, luxe, trendy boeketten. Calla biedt een ongekend scala aan gebruiksmogelijkheden, ook door de grote variatie aan kleuren die beschikbaar zijn! Bijna alle calla's vinden hun weg naar de consument in boeketten.
De Bloemenagenda inspireert
In de Bloemenagenda 2015 staan vijftien bloemen, gesorteerd op het seizoen waarin ze verkrijgbaar zijn en wanneer ze actueel zijn in de perceptie van de consument. De agenda vertelt het verhaal van de bloem, biedt inspiratie en bijzondere beelden. De consument vindt de bloem in de agenda op
www.mooiwatbloemendoen.nl en kan de content delen via Pinterest, Twitter en Facebook.
* www.mooiwatbloemendoen.nl
Welke commerciele activiteiten staan er op stapel?
Een greep uit de commerciele activiteiten van Simply Calla
* Via social media, www.simplycalla.com en via Facebook, www.facebook.com/simplycalla worden de Design Files ter inspiratie aangeboden aan bloemisten. Bloemisten uit Zweden, Duitsland, Belgie en Nederland hebben hieraan meegewerkt
* In samenwerking met enkele groothandelaren krijgen bloemisten die nauwelijks calla's verkopen, bosjes met 9 calla's. Naast inspiratie, krijgen ze het verzoek hiermee opvallende boeketten te maken. Deze actie loopt in Duitsland, Engeland en Frankrijk
* Workshops met studenten en bloemisten worden georganiseerd
* De promotiecampagne 'Simply Calla' werkt met vijf andere productgroepen samen in 'Bouquet tales'. Een campagne om bloemisten te enthousiasm eren meer onderscheidende, verleidelijke boeketten te maken met o.a. calla
Ook de ketenpartners brengen de calla voor het voetlicht:
* Bloemenbureau Holland en VBW verleiden de consument met informatie over de calla, via www.mooiwatbloemendoen.nl en de communicatiemiddelen van 'Mijn Bloemist'
* De VBW besteedt extra aandacht aan de calla in haar bloemistencommunicatie en in 'Mijn Bloemist'