Mijn RSD: Nieuwe digitale dienstverlening
De Regionale Sociale Dienst en Kredietbank Alblasserwaard/Vijfheerenlanden (RSD AV) werkt aan digitale dienstverlening voor haar klanten. Klanten kunnen op elk gewenst moment hun uitkeringsspecificatie of jaaropgave digitaal inzien via Mijn RSD, een persoonlijke internetpagina op de website
van de RSD AV.
Persoonlijke internetpagina
Klanten kunnen hun uitkeringsspecificatie of jaaropgave opvragen door, met behulp van DigiD, in te loggen op Mijn RSD. Mijn RSD is een persoonlijke internetpagina op een afgeschermd deel van de website van de RSD. Via Mijn RSD kunnen zij nu op elk gewenst moment van de dag hun persoonlijke
gegevens vinden.
Inbreng klanten
Verschillende klanten hebben geparticipeerd bij de totstandkoming van deze persoonlijke internetpagina. Hun inbreng is gebruikt bij de ontwikkeling van Mijn RSD. Ook is het nieuwe systeem uitgebreid getest.
Geen computer?
Veel klanten van de RSD AV zijn al gewend om zaken digitaal te doen. Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een bijstandsuitkering via werk.nl of voor het aanvragen van huurtoeslag via de belastingdienst. Voor klanten die thuis geen computer of geen internet hebben, heeft de RSD een computer
staan bij het Klant Contact Centrum (KCC) op het Stadhuisplein 1.
Komende tijd meer diensten digitaal
De RSD AV werkt continue aan het verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening. Het digitaal aanbieden van de uitkeringsspecificatie en jaaropgave is voor de RSD AV dan ook een logische stap om aan de behoeften van klanten te blijven voldoen. In aanloop naar 2016 zal de RSD AV steeds
meer diensten digitaal gaan aanbieden.