L1 bereikt met zijn media 83% van de Limburgers
L1 bereikt in totaal 83% van de Limburgers met internet, radio en tv. Dat blijkt uit een onderzoek van Motivaction onder ruim 800 Limburgers.
Iedere week kijken er 460.000 mensen naar L1 TV en luisteren er 198.000 mensen naar L1 Radio. L1 behoort daarmee tot de top 5 van de regionale omroepen. Zowel tv als radio wordt met een dikke 7 gewaardeerd, aldus het Motivaction-onderzoek.
De meting werd voor de vijfde keer gehouden (ieder voorjaar en najaar).
Het aantal kijkers is stabiel, maar het aantal kijkminuten neemt toe. Uit de jongste meting blijkt dat meer mensen regelmatig kijken naar L1NWS (40%) en Ongerwaeg (15% van de Limburgers, een verdubbeling vergeleken met een jaar geleden). Zo'n 10% zegt regelmatig te kijken naar AvondGasten (was
7%).
Internet is nog relatief klein als het gaat om tv kijken (11%) en radio luisteren (10%). Limburgers luisteren met name in de auto naar L1, constateert het Motivaction-onderzoek.
Bijna 40% gebruikt de online mogelijkheden van L1. Het meest populaire digitale platform is L1.nl. Daarna volgt Facebook en op de derde plaats komt de app (1Limburg is niet gemeten in dit onderzoek).