GOBIERNU DI BONEIRU KE TRAHA HUNTU KU NATIONALE OMBUDSMAN


Kralendijk - Den un deklarashon anterior gobiernu di Boneiru a duna di konose ku e ta para positivo pa e investigashon di Nationale ombudsman. Esaki den kuadro di e vishon di gobiernu di Boneiru, kaminda transparensha i bon gobernashon ta na prome luga. Mehorashon di servisio tambe ta un punto
primordial den e programa di gobiernu di Boneiru i asina ta dispuesto pa duna su sosten pa hasi e investigashon. Riba 8 di yueli gobiernu di Boneiru a risibi e karta, tokante di e investigashon serka ombudsman.

Nationale ombudsman ta atende ku kehonan di gobiernu ku suidadanonan ta entrega. Esakinan ta keho ku tin di haber ku solamente e tareanan ku gobiernu ta ehekuta. Esei ke men ku Nationale ombudsman no ta atende kehonan tokante di e maneho di gobiernu of kontenido di lei. Tambe ombudsman tin
komo enfoke, banda di yuda suidadanonan ku problemanan ku nan tin ku gobiernu, pa laga instanshanan di gobiernu sa kon nan por mehora nan servisio.
Na Hulanda Europeo ta kustumber ku Nationale ombudsman ta atende ku kehonan di suidadano. Por ehempel na 2014 ombudsman a risibi 36.278 keho. Esaki ta kehonan ku a wordu atende despues ku e suidadano a hasi uso di reglamentu di keho na e instansha di gobiernu.

Den kaso di e investigashon na entidat publiko Boneiru (OLB) lo investiga sinku kaso/keho, pa asina ombudsman por yega na un solushon pa e suidadanonan.

Reglamentu di keho entidat publiko Boneiru
Un suidadano por entrega un keho na OLB si e ta di opinion ku e no a wordu atende korektamente dor di un organo di entidat publiko Boneiru. E keho por wordu entrega na kolegio ehekutivo di Boneiru. Esaki lo soru pa e keho dentro di 14 dia lo yega na e kordinado di keho; sekretario insular. Pa
mas informashon tokante di e reglamentu di keho, por chek e wepsait di OLB: www.bonairegov.com.



Bestuurscollege wil samenwerken met Nationale ombudsman
Kralendijk - In een eerdere verklaring heeft het bestuurscollege aangegeven positief tegenover het onderzoek van de Nationale ombudsman te staan. Dit in verband met de visie van het bestuurscollege, waarin transparantie en deugdelijk bestuur leidend zijn. Verbetering van de dienstverlening
staat tevens hoog genoteerd in het programma van het bestuurscollege. Het college is graag bereid haar medewerking te verlenen bij het uitvoeren van het onderzoek. Op 8 juli 2015 heeft het bestuurscollege de brief, met betrekking tot het onderzoek, van de ombudsman ontvangen.

De Nationale ombudsman behandelt klachten van burgers over de overheid. Dit zijn klachten die enkel te maken hebben met de manier waarop een instantie haar overheidstaken uitvoert. Dat wil zeggen dat de Nationale ombudsman dus geen klachten behandeld over het beleid van de overheid of de
inhoud van wetten. Daarnaast heeft de ombudsman de insteek om, naast het helpen van burgers die een probleem hebben met de overheid, ook overheidsinstanties te laten weten hoe zij hun dienstverlening kunnen verbeteren.
Het is in Europees Nederland gebruikelijk dat de Nationale ombudsman klachten van burgers in behandeling neemt. Zo zijn er in 2014 in totaal 36.278 klachten binnengekomen bij de ombudsman. Dit zijn klachten die in behandeling worden genomen, nadat de burger eerst gebruik heeft gemaakt van de
klachtenregeling bij de overheidsinstantie.

In het geval van het onderzoek bij het openbaar lichaam Bonaire (OLB) zullen er vijf zaken/klachten worden onderzocht, zodat er door de ombudsman kan worden getracht tot een oplossing te komen voor deze zaken.

Klachtenregeling openbaar lichaam Bonaire
Een burger kan een klacht indienen bij het OLB indien deze van mening is dat hij niet correct is behandeld door een bestuursorgaan van het openbaar lichaam Bonaire. De klacht kan worden ingediend bij het bestuurscollege van Bonaire. Deze zorgt ervoor dat de klacht binnen 14 dagen bij de
klachtencooerdinator terecht komt; de eilandsecretaris. Voor meer informatie omtrent de klachtenregeling kan men terecht op de website van het OLB: www.bonairegov.com