Gebruikte materialen van KLM verwerkt in design collectie van MOAM
Samenvatting
KLM heeft innovatie en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Om die reden is het bedrijf een samenwerking aangegaan met MOAM, een collectief van jonge designers die een collectie maakt die in het teken staat van innovatie, duurzaamheid, vakmanschap en samenwerking. Gebruikte materialen van
KLM zijn door de designers van MOAM in een deel van hun unieke en handgemaakte collectie verwerkt. In aanwezigheid van fashion publiek en pers is afgelopen vrijdag de collectie tijdens een catwalkshow bij het Rijksmuseum getoond.
Hergebruik en recycling vormen samen een van de pilaren van KLM's duurzaamheidsbeleid.
"
Een van onze doelen is om in 2020 geen grondstoffen en materialen te verspillen en maar liefst 100% van het resterende afval te recyclen en/of te hergebruiken. Door gebruik te maken van oude materialen en hiervan iets nieuws te maken, voeg je waarde toe. Bovendien is het resultaat een
prachtige collectie en daarmee een aantrekkelijke manier om opnieuw aandacht te creeren voor onze duurzaamheidsboodschap.
Frank Houben, KLM Global Brand Director
_____________________
MOAM en KLM focussen beiden op innovatie, duurzaamheid en Nederlands erfgoed, daarom is deze samenwerking ook zo geslaagd. De ge-upcycelde materialen van KLM, zoals motoronderdelen en lederen hoofdsteunen, zijn naadloos verwerkt in de collectie.
Martijn Daniel Nekoui, Oprichter & CEO MOAM
"
_____________________
Dit initiatief ligt in het verlengde van de samenwerking van KLM Nederland met de Design Academy Eindhoven. Studenten van de Design Academy Eindhoven, hebben oude materialen uit de World Businessclass hergebruikt tot gebruiksvoorwerpen die 1-15 juni in de Bijenkorf zijn getoond.
Duurzaamheid is in alle nieuwe ontwikkelingen bij KLM een van de uitgangspunten. Zo zijn in de vloerbedekking van het in vernieuwde World Business Class interieur oude KLM-damesuniformen verwerkt.
Nederlands English
Newsroom >>
Contactinformatie
KLM Royal Dutch Airlines
KLM Mediarelations
tel: + 31 20 649 45 45
e-mail: mediarelations@klm.com
KLM