Resultaten onderzoek dienstverlening Meierijstad betekend
De gemeenten Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel hebben in mei 2015 inwoners, instellingen en bedrijven gevraagd om mee te denken over de dienstverlening in de nieuwe gemeente Meierijstad.
Dat konden zij doen door het invullen van een enquete. Deze representatieve enquete is uitgezet door onderzoeksbureau I&O. In totaal hebben 1.049 burgers en 316 bedrijven/instellingen de enquete ingevuld.
Resultaten van het onderzoek
Inwoners en bedrijven/instellingen hebben aangegeven dat zij waarde hechten aan een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening met een persoonlijke benadering, waarbij onze medewerkers klantvriendelijk zijn en luisteren om te begrijpen.
Verder blijkt uit het onderzoek dat onze klanten de vrijheid willen hebben om te kunnen kiezen via welke weg zij het contact met de gemeente zoeken. Wat betreft de groeiende digitalisering geeft een zeer grote meerderheid van de respondenten aan dat de gemeente Meierijstad meer moet inzetten
op digitale dienstverlening. Het onderzoek laat zien dat onze klanten de voorkeur geven aan dienstverlening op meerdere bestaande locaties in Meierijstad.
Wat betreft het leveren van maatwerk, oordelen de respondenten positief over dienstverlening op afspraak thuis.
Wat gebeurt er met de resultaten?
De resultaten van de deze enquete zijn verwerkt in het dienstverleningsconcept. Op basis hiervan zal de dienstverlening van Meierijstad steeds verder vorm en inhoud krijgen.
Het dienstverleningsconcept en het rapport van het onderzoek dienstverlening zijn terug te vinden op www.Meierijstad.nl.
Fusie
De gemeenteraden van Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel hebben besloten om per 1 januari 2017 samen te gaan in de nieuwe gemeente Meierijstad.
Ondertussen wordt ambtelijk hard gewerkt aan het aaneen smeden van de drie organisaties. Een visie op de dienstverlening van de nieuwe gemeente Meierijstad maakt daar deel van uit.