Resultaten onderzoek dienstverlening Meierijstad bekend(02-07-2015)


Resultaten onderzoek dienstverlening Meierijstad bekend(02-07-2015)RSS

De gemeenten Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel hebben in mei 2015 inwoners, instellingen en bedrijven gevraagd om mee te denken over de dienstverlening in de nieuwe gemeente Meierijstad.

Dat konden zij doen door het invullen van een enquete. Deze representatieve enquete is uitgezet door onderzoeksbureau I&O. In totaal hebben 1.049 burgers en 316 bedrijven/instellingen de enquete ingevuld.

Resultaten van het onderzoek

Inwoners en bedrijven/instellingen hebben aangegeven dat zij waarde hechten aan een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening met een persoonlijke benadering, waarbij onze medewerkers klantvriendelijk zijn en luisteren om te begrijpen.

Verder blijkt uit het onderzoek dat onze klanten de vrijheid willen hebben om te kunnen kiezen via welke weg zij het contact met de gemeente zoeken. Wat betreft de groeiende digitalisering geeft een zeer grote meerderheid van de respondenten aan dat de gemeente Meierijstad meer moet inzetten
op digitale dienstverlening. Het onderzoek laat zien dat onze klanten de voorkeur geven aan dienstverlening op meerdere bestaande locaties in Meierijstad.

Wat betreft het leveren van maatwerk, oordelen de respondenten positief over dienstverlening op afspraak thuis.

Wat gebeurt er met de resultaten?

De resultaten van de deze enquete zijn verwerkt in het dienstverleningsconcept. Op basis hiervan zal de dienstverlening van Meierijstad steeds verder vorm en inhoud krijgen.



* Onderzoek Dienstverleningsconcept