Grolsch blikt terug met introductie van jubileumblikken
woensdag 1 juli 2015
Grolsch blikt terug met introductie van jubileumblikken
Brouwer introduceert retro designs ter ere van 400 jaar vakmanschap en karakter Karakter tonen en vol overtuiging vasthouden aan je ideeen - een stellige eigenschap van de heren die een cruciale rol hebben in de geschiedenis van Grolsch: Theo de Groen, Peter Kuijper en Gerard Brummer. Zo weigerde reclameman Gerard Brummer de 'Vakmanschap is Meesterschap' tv-commercial te veranderen. Deze werd vervolgens een van de langstlopende en meest succesvolle tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis. Als ode aan Gerard Brummer, en ter ere van 400 jaar karakter, introduceert Grolsch drie bijzondere jubileumblikken die met hun retro design verwijzen naar de tijd van Gerard Brummer. Deze introductie maakt deel uit van een reeks van speciale jubileumproducten die Grolsch dit jaar uitbrengt.
Grolsch jubileumblikken
Bijzonder design in beperkte oplage
De ontwerpen van de jubileumblikken zijn gebaseerd op designs uit het verleden van Grolsch. Zo komen logo's, lettertypen en kleuren terug die in het verleden zijn gebruikt voor bijvoorbeeld verpakkingen, glaswerk en reclames. De nieuwe jubileumblikken met een inhoud van 0.5l zijn, in een gelimiteerde oplage en zolang de voorraad strekt, verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen met een verkoopadviesprijs van EUR 1,09 per stuk.
Jubileumverpakkingen
Ter ere van 400 jaar Grolsch introduceert de brouwer gedurende het hele jubileumjaar verschillende jubileumproducten. Naast deze retro jubileumblikken lanceerde Grolsch eerder dit jaar een jubileumverpakking met drie beugelflessen en een bijzonder Burgemeesterglas, en een 1,5l jubileumbeugel. Ook in het najaar volgen nog Grolsch 400 jaar productintroducties.
Noot voor redacties:
Redactionele informatie (