TheBetterCocktail.com biedt sociale kwaliteit aan groeiende trend
Wat wordt het deze zomer: cocktail of kater?
UTRECHT, 20150623 -- Het maken - en drinken - van cocktails was lange tijd het exclusieve domein van kenners en liefhebbers, met een eigen cultuur, jargon en gebruiken rond het vakmanschap van de bartender. Opkomst en ondergang van de breezers begin deze eeuw hebben de populariteit flink doen groeien en ook de alcoholvrije cocktail is steeds meer het ideale drankje voor de oudere minderjarige. De nieuwe website www.thebettercocktail.com wil voorkomen dat in deze trend de kwaliteit verloren gaat.
Thebettercocktail.com, sinds vandaag online in vijf talen, zorgt dat een cocktail je geen kater bezorgt. De site bevat niet alleen recepten met bekende namen als Bloody Mary, Long Island en Daiquiri, je kunt er ook bartenders beoordelen en ervaringen delen, prijzen vergelijken en liken of disliken. Dat is een probaat middel tegen zowel kater als kat in de zak. Maar misschien belangrijker nog is het ontmoeten van gelijkgezinden om niet alleen cocktails maar ook de bijbehorende cultuur van het nippen en sippen te proeven.
De nieuwe website past ook in een trend van specialisatie in sociale media. Als je een nieuwe stad bezoekt, kun je checken waar je het beste kunt bestellen, of waar je beter niet naar toe kunt gaan. Je kunt tips achterlaten of ophalen om je persoonlijke cocktail-belevingen uit te breiden. Om thuis te mixen kun je recepten vinden en toevoegen. Kortom: alles wat je nodig hebt om vooral te genieten van je bijzondere zomerse drankje: met of zonder alcohol. Het doel is om samen goed en kwaad te onderscheiden. Te leren van elkaar ook als je thuis aan het mixen gaat.