Hulp bij uw PGB-vragen
Als u gebruik maakt van een persoonsgebonden budget (PGB) voor de Wmo of de Jeugdwet heeft u sinds 1 januari te maken met de Sociale Verzekeringsbank (SVB) voor de uitbetaling van uw hulpverlener(s).
Hoewel de SVB al veel problemen heeft opgelost, verloopt het proces rondom de PGB-administratie nog niet altijd foutloos. Het kan zijn dat u van de SVB heeft gehoord dat uw PGB niet goed geregistreerd staat. Of dat zij u niet de informatie kan geven die u nodig heeft.
Wanneer de SVB u geen antwoord kan geven, kunt u met uw vragen over het PGB ook terecht bij de gemeente. De gemeente Zoetermeer heeft extra medewerkers beschikbaar die uw vragen kunnen beantwoorden en waar nodig contact kunnen leggen met de SVB, het Zorgkantoor of het Centraal Administratie
Kantoor (CAK) om te zorgen dat uw gegevens juist geregistreerd worden.
U kunt uw PGB-vragen voorleggen aan het gemeentelijke callcentrum via 14 079. De PGB-medewerkers gaan met uw vraag aan de slag en nemen zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 3 werkdagen) contact met u op.
Heeft u algemene vragen over het trekkingsrecht via de SVB? Kijk ook eens op www.svb.nl/pgb.