Gronings internetbureau VrijdagOnline groeit als kool

Het Groningse internetbureau VrijdagOnline groeit als kool. Dit jaar verwacht het bedrijf het aantal klanten zelfs te verdubbelen en vier nieuwe medewerkers aan te nemen. Op 5 juni as. opent het bedrijf officieel de deuren van haar nieuwe kantoor aan de Leonard Springerlaan 19 in Groningen dat meer ruimte biedt om deze groei op te vangen.

"De eerste twee jaren waren best pittig. Ondernemers hadden het zwaar en hielden de hand op de knip." Aldus Joost Klein, die eind 2010 startte met VrijdagOnline. "We hadden nog geen portfolio en moesten onszelf dus nog bewijzen. Ik denk dat we het succes grotendeels te danken hebben aan ons website beheersysteem waarmee onze klanten eenvoudig hun website kunnen aanpassen. Dit beheersysteem is bijvoorbeeld veel gebruiksvriendelijker dan vergelijkbare systemen die worden aangeboden door concurrenten. Daarnaast leveren wij websites al binnen 1 week op, waardoor we ondernemers heel snel kunnen helpen om online zichtbaar te zijn. Hiermee zijn we een stuk sneller dan veel andere bureaus. Vandaar ook de naam: VrijdagOnline"

Met ruim 500 klanten verspreid over heel Nederland is VrijdagOnline binnen 4 jaar een serieuze landelijke speler geworden op het gebied van website ontwikkeling en online marketing voor het MKB. Dit jaar verwacht VrijdagOnline het aantal klanten te verdubbelen tot ruim 1000 betalende abonnees. Hiermee kan VrijdagOnline in het rijtje worden geplaatst van de grotere en bekende online marketing bureaus voor het MKB zoals DTG en Dibbadoo.

VrijdagOnline ontwikkelt websites voor een vast tarief en verzorgt online marketing diensten zoals zoekmachineoptimalisatie en adverteren in Google voor het MKB. Alle klanten van VrijdagOnline kunnen zelf de inhoud van de website beheren met het beheersysteem dat ze bij hun website krijgen. Dat hier veel vraag naar is hadden de eigenaren wel verwacht bij de oprichting in 2010, maar dat het zo'n succes zou worden, midden in een stevige recessie, hadden ze niet voorzien.

Inmiddels wordt het bedrijf geleid door twee vennoten en werken er elke dag zes mensen bij VrijdagOnline aan het verbeteren van de vindbaarheid van Nederlandse MKB bedrijven op Internet. Ze verwachten dit jaar nog vier mensen aan te nemen om de toenemende vraag naar de online marketing diensten te kunnen opvangen.