Studenten KCM Kalyani Bergen en Margriet van Weperen genomineerd voo..
Studenten KCM Kalyani Bergen en Margriet van Weperen genomineerd voor Cultuurmarketing Scriptieprijs
29 mei 2015
De finalisten van de Cultuurmarketing Scirptieprijs zijn bekend. Van de dertig inzendingen zijn er acht studenten geselecteerd waaronder twee studenten van het bachelorprogramma Kunst Cultuur en Media: Kalyani Bergen en Margriet van Weperen. Tijdens de Cultuurmarkingawards op 25 juni zullen
zij hun hun onderzoeksresultaten presenteren aan het werkveld.
De Cultuurmarketing scriptieprijs is de prijs voor het beste scriptieonderzoek op het gebied van marketing, communicatie, cultureel ondernemerschap, beleid en organisatie in de culturele sector. De prijs zal worden uitgereikt door de netwerkorganisatie Cultuurmarketing. Tijdens de
CultuurmarketingAwards presenteren Margriet en Kaylan hun scirptieonderzoek met als onderwerp:
Waaier van merken
"Een onderzoek naar branding in de Nederlandse gesubsidieerde podiumkunstensector"
(Margriet van Weperen)
Goed Geplaatst!
"Een onderzoek naar de evaluatie van het beleid voor kunst in de openbare ruimte"
(Kalyani Bergen)
De vakjury, bestaande uit Marielle Hendriks (directeur Boekmanstichting), Cor Wijn (adviseur kunst- en cultuurbeleid), Ruben Israel (hoofd Marketing Luxor Theater Rotterdam) en Anna Elffers (docent, onderzoeker en adviseur publieks/doelgroepenonderzoek en cultuurmarketingstrategie), zal de
winnaar bepalen en uitroepen.
De inzendingen voor de Scriptieprijs waren erg divers. Alle sectoren in het culturele veld, van museaal tot podiumkunsten waren vertegenwoordigd. Ook de thema's varieerden van de praktische uitvoering van marketing tot de evaluatie van beleid. Ook was er een breed scala aan bachelor en
masteropleidingen vertegenwoordigd.