Mode en gemak in de winkels van MS Mode

28 mei 2015

Mode en gemak in de winkels van MS Mode

Internetzuil met betaalsysteem dit jaar in alle winkels

Amsterdam, 28 mei 2015 - MS Mode introduceert nog dit jaar een internetzuil met betaalsysteem in haar 400 Europese vestigingen, waarvan 137 in Nederland. Dat maakt het internationale damesmodebedrijf vandaag bekend. Via de internetzuil hebben klanten in de winkel onbeperkt toegang tot de complete collectie van MS Mode in de webshop en kunnen zij ter plekke artikelen aanschaffen in de kleur of maat die op dat moment niet voorradig zijn. De bestelling wordt desgewenst de volgende dag thuis of in de winkel afgeleverd.

MS Mode zet met deze service een belangrijke stap naar een betere en intensievere klantbeleving. De internetzuilen staan centraal in de winkels opgesteld en zorgen voor een unieke link tussen winkel- en webshopassortiment: de klant doet inspiratie op in de winkel, heeft via de internetzuil toegang tot de webshop en ontvangt daardoor snel het juiste kledingstuk in huis.

De landelijke uitrol volgt na een succesvolle testfase in meerdere winkels, legt Noor de Bruijn, Directeur Marketing & E-commerce van MS Mode, uit. "In de afgelopen weken zijn er 75 winkels voorzien van internetzuilen en in de loop van dit jaar volgt de rest. Onze klanten hebben behalve met een tablet en smartphone nu ook altijd direct vanuit de winkel toegang tot ons hele assortiment. Met deze combinatie van winkel en webshop combineren wij het beste uit twee werelden en brengen we het gebruiksgemak en winkelplezier van onze klanten naar een nog hoger niveau. Bestellen, evenals het ontvangen van artikelen, kan voortaan zowel in de winkel als thuis. Elke klant heeft immers een andere wens; wij spelen hier als MS Mode graag op in."

Bekijk hier de film over het beste uit twee werelden: http://youtu.be/P-WX79XKpBs.

Over MS Mode

MS Mode is met ruim 400 winkels en circa 2.500 medewerkers vertegenwoordigd in zes Europese landen: Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Duitsland. In alle zes landen zijn de collectie, het type winkel en de doelgroep van MS Mode identiek. Daarnaast heeft elk land zijn eigen webshop. Online wil MS Mode de komende jaren flink verder groeien tot zeker 20 procent van de totale jaaromzet. Ook zet de moderetailer hard in op het verder uitrollen van een omnichannelstrategie. Zo kunnen de klanten, vrouwen met mooie vormen vanaf maat 40, niet alleen via tablet en smartphone shoppen, maar is er ook de mogelijkheid om via de internetzuil in de winkel een webshop-order te plaatsen.