Postercampagne VraagRaak van start


Drie posters van VraagRaak

Misschien heeft u ze al gezien op de borden langs de weg: de posters van VraagRaak. Sinds 1 januari 2015 kunnen alle inwoners van Maassluis met vragen of problemen terecht bij een informatiepunt: VraagRaak. De posters zijn bedoeld om dit informatiepunt bij iedereen onder de aandacht te
brengen.

Heeft u een probleem en u komt er zelf niet uit? Neem dan contact op met VraagRaak. Hier kunt u terecht voor advies, informatie en concrete hulp op het gebied van onder meer:

* Zorg en welzijn
* Werk & Inkomen
* Schulden
* Wonen
* Gezinsrelaties en huiselijk geweld
* Opgroei- en opvoedproblemen
* Huishoudelijke hulp
* Mantelzorg
* Persoonlijke problemen

Wijkteam

Bij VraagRaak werken verschillende maatschappelijke organisaties nauw samen. Als u een eenvoudige vraag heeft, dan wordt u meteen geholpen. Is er sprake van een meer complexe vraag of heeft u zorg nodig, dan wordt het 'wijkteam' ingeschakeld.

Inlooppunt

Het inlooppunt van VraagRaak is De Vloot 63 (geopend op dinsdag, woensdag en donderdag van 9.00 tot 13.00 uur). U kunt zonder afspraak binnenlopen. Het telefoonnummer is (010) 590 00 45.

Website

Via www.vraagraakmaassluis.nl kunt u 24 uur per dag een vraag stellen. U krijgt binnen twee werkdagen antwoord.

Andere plekken

Medewerkers van VraagRaak zijn ook regelmatig aanwezig op plekken waar veel mensen samenkomen, zoals De Vliet, de Hooftzaak en de Voedselbank.

Kijk voor meer informatie op www.vraagraakmaassluis.nl.