Bekendmaking


Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zeevang maakt bekend dat het in zijn vergadering van 14 april 2015 heeft besloten tot vaststelling van de `Uitvoeringsregels stimuleringssubsidie, scholings-begeleidingsvoucher en jongerenvoucher gemeente Zeevang'.



Aanleiding
Binnen de arbeidsmarktregio Zaanstreek-Waterland zijn recent afspraken gemaakt om te komen tot gelijkluidende regels ten aanzien van de instrumenten die aan werkgevers aangeboden kunnen worden. Deze regeling maakt onderdeel uit van een totaalpakket aan werkgeversinstrumenten dat binnen de
regio wordt aangeboden. De arbeidsmarktregio Zaanstreek-Waterland zet deze in met als doel het terugdringen van het aantal mensen dat aan de kant staat en langdurig afhankelijk is van een uitkering.

Voor wie
De subsidie instrumenten zijn bedoeld om belemmeringen bij werkgevers weg te nemen om personen uit de doelgroep in dienst te nemen. De stimuleringssubsidie kan worden verstrekt ter compensatie van lagere arbeidsproductiviteit en eventueel noodzakelijke begeleiding. De
scholings-begeleidingsvoucher is een bijdrage voor opleidingskosten en/of training on the job/begeleidingskosten. De jongerenvoucher is een tegemoetkoming in de salariskosten of opleidingskosten bedoeld voor kwetsbare/niet zelfredzame jongeren.

In de uitvoeringsregels zijn regels ten aanzien van de doelgroep, de hoogte van de subsidie, en de voorwaarden en verplichtingen die aan de subsidie zijn verbonden, opgenomen. Een aanvraag wordt individueel beoordeeld.

Subsidieplafond
Het subsidieplafond voor de jongerenvoucher is vastgesteld op EUR 5.000.
Het subsidieplafond geldt voor de periode vanaf 1 juni 2015 tot en met 31 december 2015.
Het beschikbare subsidiebudget wordt verdeeld in de volgorde van ontvangst van de volledige aanvragen tot het maximum van het subsidieplafond is bereikt.

Ter inzage
De uitvoeringsregels liggen vanaf heden gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis aan de Raadhuisstraat 24 te Oosthuizen en zijn te raadplegen op de website van de gemeente.