Waar zijn de aanbiedingen? Bij Carrefour wijst de LED supermarktverl..


27 mei, 2015
Email

Drukken

* Wereldprimeur: winkelketen Carrefour gebruikt Philips LED supermarktverlichting om locatiegebaseerde diensten naar de smartphones van klanten te sturen
* Philips connected verlichting werkt als een GPS-systeem voor binnenshuis en stuurt locatie-informatie naar een app die de locatiegebaseerde diensten aanstuurt
* Revolutionaire op LED gebaseerde technologie voor positiebepaling binnenshuis is gemakkelijk schaalbaar, is nauwkeurig tot op minder dan een meter, vereist geen extra hardware-investeringen naast de lichtarmaturen zelf, en biedt 50% energiebesparing



IFrame




Eindhoven, Nederland - Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in verlichting, maakt de eerste belangrijke installatie bekend van haar connected verlichtingssysteem met op LED's gebaseerde locatiebepaling binnen bij Carrefour. Carrefour is een toonaangevende winkelketen in Europa en de op
een na grootste ter wereld. De gerenoveerde Carrefour supermarkt in Lille, Frankrijk, heeft zijn voorgaande fluorescentieverlichting vervangen door 2,5 kilometer energiezuinige Philips LED-verlichting die licht gebruikt voor het versturen van een locatiesignaal naar smartphones van klanten,
dat vervolgens een app aanstuurt voor het bieden van locatiegebaseerde diensten.



Via het Philips-systeem kan Carrefour haar klanten voorzien van nieuwe diensten, zoals hen de weg wijzen en helpen aanbiedingen te vinden in de 7800 vierkante meter grote winkelruimte. Daarnaast verlaagt de LED-verlichting het totale elektriciteitsverbruik voor verlichting van de supermarkt
met 50%.



"Wij zijn altijd op zoek naar innovaties die de navigatie door onze winkels vergemakkelijken en die voldoen aan de verwachtingen van onze klanten", zegt Celine Martin, Directeur Commerciele Modellen en Innovatie voor de Carrefour-supermarkten in Frankrijk. "Dankzij deze nieuwe toepassing, die
gebruikmaakt van Philips-technologie, kunnen wij onze klanten in de EuraLille Carrefour nu een nieuwe dienst leveren die hen, als ze in de winkel zijn, in staat stelt snel hun voorkeursaanbiedingen op te zoeken of alle aanbiedingen in hun directe omgeving te bekijken. Een echt tijdbesparende
dienst voor een stedelijke clientele!"



Het positiebepalingssysteem voor binnen van Philips bestaat uit LED-armaturen, een op cloud gebaseerde locatiedatabase en een Philips software development kit waarmee klanten hun eigen mobiele interactieplatform kunnen bouwen. Het systeem dat bij de Carrefour hypermarkt in Lille in gebruik is
genomen, omvat 800 lineaire LED-armaturen met de geoctrooieerde Philips VLC-technologie (Visible Light Communication) voor het via licht verzenden van een unieke code die voor het menselijk oog onzichtbaar is maar eenvoudig gedetecteerd kan worden door een smartphonecamera zonder dat daar nog
andere accessoires voor nodig zijn. Als onderdeel van de installatie zijn de software en de op cloud gebaseerde locatiedatabase van Philips geintegreerd in de mobiele app van Carrefour. Deze "Promo C'ou" mobiele app werd ontworpen door Think&Go en kan vanaf vandaag gedownload worden vanaf de
Apple App Store in Frankrijk.



"Wij zetten de toon met de connected winkelverlichting bij Carrefour", zegt Gerben van der Lugt, Hoofd LED-gebaseerd positiebepaling bij Philips Lighting. "Ons connected verlichtingssysteem maakt het mogelijk winkelen te veranderen in een meer interactieve en persoonlijke ervaring.
Tegelijkertijd stelt het winkeliers in staat zich te onderscheiden, de klantentrouw te verbeteren en nieuwe diensten te verlenen aan hun klanten."



Opmerking voor redacties:
Winkelnavigatie voor het versterken van de beleving van de klant en het verhogen van de omzet
Volgens marktonderzoek^1 zal de penetratie van smartphones in West-Europa en Noord-Amerika in 2017 naar verwachting gestegen zijn tot meer dan 79%. De invloed van mobiele apparatuur op aankoopbeslissingen van klanten in winkels neemt toe nu 68% van de klanten al aangeeft hun mobiele telefoon
te gebruiken om rond te snuffelen, aan te kopen of productinformatie te vinden als ze in winkels rondlopen. Het gebruik van schapgebonden aanbiedingstechnologie, die maatwerkinformatie levert aan klanten op het verkooppunt, groeit ook nu 56% van de Amerikaanse supermarkten verwacht deze
techniek volgend jaar te gaan toepassen.



Positiebepaling binnen kan een hele reeks locatiegebaseerde diensten ondersteunen die winkelen tot een veel meer interactieve, persoonlijke en leuke beleving maken. Tot deze diensten kunnen horen: het wijzen van de weg, het laten vinden van producten en het doen van persoonlijke aanbiedingen.
Op deze manier kunnen winkeliers hun klanten gepersonaliseerde ervaringen bieden om de tevredenheid te verhogen, de dienstverlening aan klanten te verbeteren, merkentrouw te bevorderen en, uiteindelijk, de omzet te vergroten.



Verder kan positiebepaling binnen de winkeliers een toegevoegde waarde bieden in termen van personeelsefficientie. Medewerkers kunnen producten gemakkelijke lokaliseren en vinden, kunnen meldingen van problemen voorzien van locatie-informatie, en kunnen locatiegebaseerde instructies krijgen
voor het aanvullen van de voorraad. Het versturen van de positiegegevens werkt zelfs als het licht gedimd is. Nadat het systeem is geinstalleerd, kan de toegang tot de locatie-informatie door de winkelier geregeld worden, zodat deze rechtstreeks de ervaringen van klanten of medewerkers kan
beheren.



Privacybescherming
Het door Philips geoctrooieerde systeem voor positiebepaling binnen leest geen informatie uit de smartphones van klanten. Elke lichtarmatuur verzendt in een richting een stroom digitale informatie via zichtbaarlichtcommunicatie (VLC). Deze eenrichtingsgegevensstroom is niet zichtbaar voor het
menselijk oog, maar wordt opgevangen door de camera van de smartphone. De klant kiest voor deze dienstverlening door de app van de winkel te downloaden. De gecodeerde informatie wordt door de app gebruikt voor het leveren van locatiegebaseerde diensten. De klant kan de app te allen tijde
uitschakelen.



^1GSMA Market Report 2015 "The Mobile Economy"


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Anne-Marie Sleurink
External Communications Manager a.i.
Tel. +31 6 22 30 65 29
E-mail: anne-marie.sleurink@philips.com

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg,
lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming
heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.



Ons volgen
[IMG] [IMG] [IMG] [IMG] [IMG] [IMG]
[IMG] Global News Center

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download

* + Download hi-res foto (8.43 MB)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download

* + Download hi-res foto (8.27 MB)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download

* + Download hi-res foto (13.19 MB)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download

* + Download hi-res foto (10.17 MB)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download

* + Download hi-res foto (15.27 MB)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(c)2004- Koninklijke Philips Electronics N.V. All rights reserved.