Beursvloer Rijswijk brengt bedrijven en maatschappelijke organisatie..
Gepubliceerd op: 22 mei 2015
Logo Beursvloer RijswijkOp vrijdag 11 september vindt de 2e Beursvloer Rijswijk plaats. In een informele en dynamische sfeer maken bedrijven en serviceclubs concrete samenwerkingsafspraken met vrijwilligers- en maatschappelijke organisaties uit Rijswijk. Het gaat om uitwisseling van kennis,
helpende handen, faciliteiten, materialen, creativiteit en contacten. En... geld is op de Beursvloer taboe.
Nieuwe verbindingen
De 1e Beursvloer Rijswijk in 2014 leverde 144 matches op, waarmee vele nieuwe samenwerkingen en verbindingen zijn ontstaan. In deze tijd moeten veel maatschappelijke organisaties op zoek naar nieuwe, creatieve manieren om goed te kunnen blijven voortbestaan. Tegelijk zijn er veel bedrijven die
zich betrokken voelen bij de lokale en regionale samenleving en graag hun steentje willen bijdragen. Misschien niet zozeer met geld, maar eerder met bijvoorbeeld specifieke kennis, ervaring of faciliteiten. Dit zogenoemde maatschappelijk betrokken ondernemen (MBO) is interessant voor
bedrijven omdat het positieve PR en betrokken medewerkers oplevert.
Winnende match 2014: Jan Oosterling (rechts) en Eline Binkhuizen van Florence met Karin den Os (links) van de balletschoolWinnende match 2014: Jan Oosterling (rechts) en Eline Binkhuizen van Florence met Karin den Os (links) van de balletschool
Dubbele winst, zonder geld
Het is echter niet altijd even gemakkelijk elkaar te vinden. Voor beide partijen is het een uitdaging verder te kijken dan alleen naar sponsorgelden. Daarom is er de Beursvloer. Maatschappelijke organisaties vragen hier niet om geld maar om kennis, toegang tot netwerken, materiaal,
faciliteiten en creativiteit. Of gewoon handen om het een en ander voor elkaar te krijgen.
Bedrijven hoeven hun financiele middelen niet aan te spreken, maar maken juist gebruik van andere mogelijkheden om iets voor hun directe omgeving te betekenen. En maatschappelijke organisaties stellen hier weer iets tegenover: de match moet voor beide partijen een win-winsituatie opleveren.
Op de Beursvloer 2014 maakten Buddy Netwerk en Kookstudio Let's Cook Together een match. Tien buddy's van maatjes van Buddy Netwerk te gast bij de Kookstudio voor een gezellige kookworkshop, in ruil voor de nodige PR door Buddy Netwerk. Ook communicatiebureau Studio Dith en museum Rijswijk
vonden elkaar. Studio DIth gaf het museum communicatie-advies, in ruil voor een persoonlijke rondleiding door het museum.
Workshop ter voorbereiding
Voorafgaand aan de Beursvloer kunnen maatschappelijke organisaties gratis deelnemen aan de workshop 'Haal het maximale uit de Beursvloer', waarin zij leren welke concrete hulpvragen ze kunnen stellen, wat zij bedrijven te bieden hebben en hoe zij hun organisatie kort en krachtig op de
Beursvloer kunnen presenteren. Deze workshops vinden plaats op maandag 29 juni en woensdag 1 juli.
Over de Beursvloer
De organisatie van de Beursvloer Rijswijk is in handen van Welzijn Rijswijk, in samenwerking met de BBR, gemeente Rijswijk en Fonds 1818. Daarnaast wordt samengewerkt met veel andere partners.
Deelname aan de Beursvloer is gratis, aanmelden voor de Beursvloer en de workshop kan via www.beursvloerrijswijk.nl
* Deel Beursvloer Rijswijk brengt bedrijven en maatschappelijke organisaties samen op Facebook