Clarabridge neemt Engagor over

Clarabridge neemt Engagor over

De gecombineerde portefeuille biedt meer mogelijkheden voor CEM en benut engagement via social media met de klant

RESTON, Virginia - (Business Wire)

Clarabridge Inc., de toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor Customer Experience Management (CEM, de klantenervaring in goede banen leiden) voor 's werelds topmerken, heeft vandaag de overname bekendgemaakt van Engagor, het meest complete platform voor realtime webcare en engagement via sociale media. Het productaanbod van beide bedrijven samen biedt een volledige, end-to-end-technologie waarmee marketeers, bedrijven die webcare aanbieden en operationele teams hun klantenrelaties winstgevender kunnen maken.

Engagor werd in 2011 in Belgie door Folke Lemaitre opgericht en biedt marketeers en Fortune 1000 bedrijven die webcare aanbieden een robuust monitor- en engagementplatform voor social media. Met de overname van Engagor breidt Clarabridge nu zijn mogelijkheden uit om de customer experience in goede banen te leiden (CEM). Het platform van Clarabridge verzamelt, analyseert en op consumentendata vanuit allerlei kanalen. Door de overname verwerft Clarabridge extra functionaliteit: naast real-time webcare via sociale media ook geavanceerd social listening, publishing en governance.

"Deze overname is voor ons een enorme opportuniteit om onze marktpositie als de uitgebreidste leverancier van CEM-technologie te verstevigen, stelt de CEO van Clarabridge, Sid Banerjee. Onze visie krijgt vorm door onze klanten, en we richten ons erop om de stem van de klant te benutten door het verspreiden en de adoptie van tools en intelligence."

Eind 2013 haalde Clarabridge een investering van 80 miljoen dollar op. In 2014 kreeg dit succes een vervolg met een overname van survey hosting bedrijf, MarketMetrix. Wereldwijd telt Clarabridge nu ruim 800 klanten met de toevoeging van de 360 klanten van Engagor - waaronder Volvo, Ikea, Pepsi en Nintendo.

Rechtstreekse interactie met klanten op sociale media kanalen drijft de verkoop op en leidt tot een grotere klantenbinding. Engagor verzamelt en analyseert sociale data waardoor sociale media teams rechtstreeks met hun klanten in interactie kunnen gaan. Via het platform kunnen ze ook individuele en teamprestaties beter managen. Met behulp van het platform kunnen bedrijven klachten van klanten verhelpen en hun verzoeken efficient behandelen.

"We zijn ervan overtuigd dat je consumentendata aan de mensen moet geven die er iets mee kunnen doen om echt een positieve invloed uit te oefenen op de bedrijfsprestaties," verkondigt Folke Lemaitre, founder en CEO van Engagor. "Ik kijk er enorm naar uit om met het Clarabridge team samen te werken vanuit onze gezamenlijke missie om bedrijven een beter inzicht in hun klanten te bieden. Daardoor kunnen ze beter in hun behoeften voorzien om een langetermijnrelatie met hun klanten op te bouwen."

Clarabridge zal Engagor zowel als een zelfstandig product en als deel van de Clarabridge suite verkopen. Engagor is al geintegreerd in het Clarabridge Intelligence Platform. Het team van Engagor werkt met Clarabridge samen vanuit zijn kantoren in Gent en San Francisco.

Meer gegevens vindt u hier.

Over Clarabridge

Clarabridge's CEM-platform helpt honderden toonaangevende merken over de hele wereld beter inzicht te krijgen in hun klanten om gerichter aan hun noden te voldoen. Clarabridge verzamelt alle vormen van klantendata, met behulp van de meest geavanceerde customer analytics engine in de industrie, en verwerkt ze tot informatie waardoor bedrijven inventief kunnen inspelen op de wensen van de klant. Topbedrijven zoals PetSmart, United Airlines, L'Oreal USA, Virgin Active, Orbitz, Rackspace en ADP gebruiken de inzichten van de Clarabridge technologie om belangrijke beslissingen binnen het bedrijf vorm te geven. Het resultaat: tevreden en trouwe klanten. Voor meer informatie, surf naar www.clarabridge.com.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20150521005045/nl/

voor Clarabridge Inc.

Alyssa Oursler, 415-247-1668

oursler@merrittgrp.com

Zie het origineel.